Dagen innan tävling...

Var det idag då! Red ett dressyrpass igår och stundtals var hon riktigt fin. Var verkligen omvänt hur det brukar vara. Traven var bra och jag kom åt henne som jag ville, hon lyssnade på förhållningar och la sig en en djup och låg form när jag ville det. Galoppen (som alltid är fin annars!) var lite kaosartad stundtals...men bara att jobba vidare så släpper det med efter ett tag. Kom på när jag red att Ärtan är så skön..för hon har verkligen en egen vilja, är svårriden, lite stel och knackig, het, stundtals stark men ändå supersuperkänslig. Ingen lätt häst med andra ord, men gillar henne något grymt mycket iaf:) Aldrig mer en valack, det är något extra speciellt med ston när man kommer dem nära!

SÅ mycket glädje som hon har gett mig under åren,...men så många tårar jag fällt ibland. Hästlivet är verkligen upp och ner mest hela tiden! Men antar att det är det som är charmen med det hela.


Kommentarer
Postat av: Siri

Jag har en valack som är förklädd märr. :D Älskar det!

2010-04-25 @ 22:47:15
URL: http://callestraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0