Lite bättre

Ja nu är humöret lite bättre. En lugn natt med trevliga gäster, några timmars sömn och att få vakna till strålande sol påverkar definitivt humöret.

Kollade på ritten och såhär i efterhand när ilskan lagt sig kunde jag analysera ritten. Precis som jag kände så låg vi rätt på alla hinder, dock kändes det som fler nerslag än vi fick, rev "bara" 4 och 5. Inga grova rivningar och 4an som var en oxer borde hon definitivt lyft på tassarna över. 5an låg på båge 6 språng och kunde tagit ut bågen lite till, men var trots allt inte högt och vi hittade ett bra flyt,suck! Sen när det kommer till sista hindret en trekombination med oxe-två språng räcke-ett språng räcke, vad jag inte riktigt vad som hände. Hon bröt ut till vänster, kanske borde ramat in henne bättre, kanske skulle jag dragit tag i tygeln och styrt på, låg trots allt bara på 120 höjd, max....riktigt lågt byggd bana. Men jag vet inte!

Nu tar vi alla fall nya tag och tragglar på med tränandet. Redan på onsdag planerar jag att bygga upp en lång serie i ridhuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0