Tävlingen

Vilket underbart väder det var igår. Perfekt tävlingsväder enligt mitt tycke. Åkte själv så blir ingen film tyvärr. Hade en trevlig dag i Eksjö. Träffade ett par gamla kompisar så satt en bra stund och bara pratade gamla minnen. De var tyvärr tvungna att åka hem innan jag skulle rida. Skulle startar först men sekretariatet var så bussiga och la mig sist eftersom jag åkte själv. Det är bra service!

Red en 130 klass A:0. Resultat: 8 fel

Det är verkligen något som inte känns bra för tillfället. Hoppas R kan lösa mina problem och bekymmer nästa vecka. Eksjö har stor framhoppning och tävlingsbana och Ärtan blir verkligen laddad på stora ytor, kanske därför hon var i och tassade? Har suttit och ältat och försökt komma fram till varför hon river, men blir inte mycket klokare på det. Jag börjar starkt tvivla på att jag kan rida överhuvudtaget, 8 fel i en jäkla 130! Något ÄR fel, men vad!? Jag tycker att jag rider i en bra galopp, blir klar några språng innan hinder, placerar henne rätt men ändå är hon i och klonkar. det är verkligen inte likt henne. Hon brukar vara så himla rädd om sig. Lathet eller beror det på något annat? Kanske är läge att testa något nytt.

Jaja, bara att bita ihop så blir det två 130 klasser i Linköping om två veckor. Nu dags för jobbet!

Kommentarer
Postat av: malin

usch vad tråkigt att det inte riktigt går så bra som "det borde" på tävling för er just nu. Känner lite likadant med Larven just nu faktiskt. Vi satsar också på Linköping så vi ses kanske där:D

2010-04-27 @ 21:42:00
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0