Hoppat

Idag hoppade jag lite ute i paddocken. Ärtan var minst sagt på hugget, men när är hon inte det:) Kände att både jag och pålle behövde få några högre språng innan söndag, annars kommer hon plöja hela banan. Ställde upp räcke räcke med 16,5m mellan samt lite andra fristående hinder i varierande höjd. Hon var faktiskt väldigt fin och rapp i benen och jag fick till ganska bra ridning. På henne måste jag bara våga hålla mig iskall och mest sitta, svårt när man samtidigt ska behålla galoppen. Jag måste komma ihåg att galoppera!

Avslutade med att hoppa upp henne på ett räcke med bom framför. Två korta språng och räcket på ca 150. Första gången blev hon nog lite chockad att jag höjt (var ett tag sedan hon hoppade på den höjden!), rev ganska grovt för att hon inte var snabb nog i fram och längde galoppsprången. Andra gången var hon klockren! Så skoj! Men pust vad svettigt det var. Både jag och Ärtan löddrade av svett!

Dock är jag lite konfuderad över vilket bett jag ska ha på söndag. Idag red på på gag-bettet med bara en tygel, det blir för skarpt, men med dubbla tyglar kanske i 120 klassen...och ett vanligt tvådelat med martingal i 130 klassen. Ärtan är så känslig och har jag för skarpt på henne bromsar hon upp så mycket självmant och distanserna blir svåra att reda ut. Bättre att ha lite driv i henne och mest försöka hänga med!

I helgen har jag hästskötare med,tjoho på den:):) Snälla Sofia följer med så blir nog både film och bilder, och Sofias snälla mamma ska göra fina Flyingeknoppar på Ärtan!


Kommentarer
Postat av: Louise

sv;

- tack før din analys, jag ær inte inne på helt fel spår med andra ord. Ibland ær det dær så jækla svårt. Nu skall vi bara bita i det sura æpplet, två steg fram och fem tillbaka brukar det væl heta.. Nu har han gått så bra fram tills den tævlingen att det var dags før ett uppvaknande !



Vi skall hoppa lite styrande serier och næsta helg ær det tævling, vi skall se om han fortfarande ær matt då.

2010-08-19 @ 07:37:00
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: malin

det är verkligen så jäkla svårt att komma ihåg att galoppera! jag vet inte hur många gånger erik får skrika på mig varje träning att jag "MÅSTE GALOPPERA!!!! LITE AKTION TACK!!!"

hoppade också igår och kan väl säga som så att du och ärtan var inte ensamma om att vara löddriga av svett ;)

2010-08-19 @ 09:48:30
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Nu har mamman i den här famlijen ringt till stallchefen, berättat hela historien och fått lovat utevistelse minst 8.30-16 (med intag för lunch) och att tjejen själv ska sköta alla in-och utsläpp, så ingen annan hanterar henne. De är ju verkligen mån om hästen och ambitiösa iaf!!

2010-08-19 @ 10:05:27
URL: http://equilina.se
Postat av: Sara

Sv: tack :)



Lycka till på tävlingen! :) Längtar tills jag är tillbaka i 130 igen, då börjar de ju bli lite hinder av de :)

2010-08-20 @ 09:21:26
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0