Jogga

Igår fick Ärtan en välbehövlig promenad efter tävlingen och idag stod lite joggning i ridhuset på schemat. Mest rulla runt i rund låg form med fokus på avslappning. Trodde hon skulle vara lite mör i musklerna efter helgen men hon var samma glada, heta,pigga, överladdade pålle som hon allid är:)
Red med det nya FB tränset och remontgrimman. Köpte en skitsnygg remontgrimma med matchande spännen från Globus (har jag nämnt det??) Jättefin och kostade bara 240 kr!



Skulle ju tävlat Finspång i helgen, hade tänkt efteranmäla mig. Men ångrade mig när jag såg deras efteranmälningsavgift. 100 kr!! per klass, lite väl magstarkt. I NYRK tog de 75 kr, mer acceptabelt. Och dessutom kostar vet.besiktningen 150 kr(!!!). Hutlöst att ta ut sådana summor. Jämför med NYRK som tog 70 kr. Visst nu är det väldigt lite starter i Finspång, men det ska ju inte drabba oss ryttare. Skulle jag anmäla till 130 klassen blir det totalt 270 kr + 150 kr besiktning...lite väl för att åka och tävla. Att det dessutom bara är 8 starter i 130 klassen kommer ju medföra att premierna halveras. Så OM man väl skulle lyckas att knipa en placering får man ändå inte startavgiften tillbaka:(



Får helt enkelt avstå. Synd att jag inte kan rida i Linköping helgen efter. Jobbar ju hela helgen, ska kolla om det är möjligt att byta något pass. Hade varit skoj nu när hon känns så fin:)




Kommentarer
Postat av: malin

sv: oj är det så dyrt! då kanske jag också skulle fundera på att rida i Gamleby istället.

2010-08-25 @ 08:23:58
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Yay :D

Skicka dem till [email protected] =)

Wow, snacka om fynd!!

2010-08-25 @ 08:26:08
URL: http://equilina.se
Postat av: Louise

sv;

- Ja, det behøvs verkligen mer. farmfør allt om du skall vara trevlig och gøra någon fysisk aktivitet. Jag blir så irriterad annars !

2010-08-25 @ 15:01:08
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Jag hatar bakslag ;) Tack för tipset till sadelkammaren :) mkt bra!



De är hemskt vad dyrt de är o tävla nu vissa tävlingsplatser är helt otroligt duktiga på att ta betalt...

2010-08-26 @ 09:47:52
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Ja de är hemskt när de tänker så!



Du som är kunnig och sådär tänkte utifrån mina filmer på min blogg tror du att chappe är redo för 120 efter nästa tävling? Nästa tävling är den 5:e sept de är två 110 klasser. Jag tycker han känns redo men bra att få åsikter utifrån :)



Lycka till på tävlingen :)

2010-08-26 @ 11:12:51
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0