Ledig!

Idag är det en ledig dag som står på schemat. Skönt! Känner verkligen att jag behöver det. Blir lite hushållssysslor, tvätta, städa och handla lite. Handla själv måste vara det tråkigaste som finns,eller??

Igår var planen att rida ut, kände att både jag och Ärtan skulle behöva det...rensa tankarna lite och bara flyga fram i kravlös galopp! Men OJ vad det blåste igår och för att inte tala om hur mycket det började regna. Valde ridhuset. Mest skrittjobb, samla, flytta och sedan halt. Och lite avslappnande uppmjukande galopparbete direkt. Ärtan var minst sagt på hugget (när är hon inte det??) Men efter ca 15 min slappnade hon av fint och lyssnade på varje förhållning. Skoj när man märker resultat:)
Igår red vi på det raka bettet med engelsk nosgrimma. Lite grejande med tungan men inte så farligt! Idag däremot hoppas vi komma ut på en uteritt om vädret tillåter!
Det blir tävling i helgen,tjoho! Var återstår att se. Lutar åt Gamleby och en 130 hoppning, eller Finspång. Har inte bestämt mig ännu. Avståndsmässigt är det nästan samma men skulle vara skoj att rida en nat 130 istället för reg. Snälla sofia följer med iaf!

Kommentarer
Postat av: Wenche Liwing, livet i Belgien

sv: ja eller hur! trodde aldrig jag skulle få rida så fina hästar ;) haha. utvecklas gör jagju ständigt, dels för hästarna, men också för att Jos vill hjälpa mig så mycket =D

2010-08-26 @ 12:14:07
URL: http://kylskapetstankar.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Det har varit lite FÖR mycket sista dagarna, sedan allt blev bestämt med flyttar hit och dit har det gått i en rasande fart! :-S Ska bli skönt till helgen, då får jag väl lite koll på saker och ting... =)

2010-08-27 @ 10:18:50
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0