Problem!

Blir galen på allt som har med kameror och datorer att göra,suck! Nu har vi råkat filma i "fel" läge på kameran så då går de ej att få in i datorn (har en Mac) utan att man konverterar dem till det andra formatet....eller något sådant. Inte så konstigt med andra ord att de inte går att få in på datorn. Hur man gör har jag ingen aning om, suck:( Trist för har flera filmer som jag skulle vilja lägga in på bloggen. Men nu vet vi iallafall att vi inte ska filma i AVCHD läge utan i rörl. JPEG. Sämre kvalitet men ploppar in på datorn på en gång man stoppar i sladden. Ska hem till föräldrarna att se om det är annorlunda med en PC, annars får min bror som är datasnille försöka fixa det.
På något sätt måste det väl gå,eller?
Fick iaf fina bilder av snälla Malin från båda klasserna:)
Är så himla nöjd med min älskling. Rev ett hinder på hela dagen och det var hon knappt i, osis! Var två långa banor med dubbla kombinationer i båda klasserna, alla distanser stämde perfekt och jag fick till en målmedveten konsekvent ridning!

Kommentarer
Postat av: malin

tyckte verkligen att Sara hade lyckats med banorna denna helg. De var väldigt roliga att rida.



det finns konverteringsprogram som man kan ladda ner gratis så att man kan ändra ett filformat till ett annat. Men då måste man ju först få in den "konstiga filen" i datorn

2010-08-23 @ 12:33:22
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh, har du dessa bilderna i stort format?! Jag väntar fortfarande på att få göra en header till dig! ;-)

Gratis, så klart... =)

2010-08-24 @ 10:36:29
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0