Hej mitt vinterland...

...norrländsk kyla var det visst idag:) Solen skiner ute och det ser helt underbart ut..dock en sådär 10 grader för kallt:p
Har varit uppe ett tag och hunnit få i mig det obligatoriska morgonkaffet, en stoooor kopp krävs för att jag ska komma igång. Annars dricker jag inte så hemskt mycket kaffe på dagarna, men på morgonen är det ett måste. Nu väntar jag på att vovven ska vakna så vi kan gå ut. Blir en ytterst snabb promenad på några minuter, sen fryser han så himla mycket (inte så konstigt!) Stackarn! Trots dubbla täcken och fleecehalsduk som går upp över öronen.
Eftersom temperaturen visar ca -20 grader blir det en snabb utevistelse öven för Ärtan. De står ju helt oskyddade från vinden och i de mindre vinterhagarna= väldigt kyligt!
Satsar därför på att få ut henne vid 10 tiden och in vid 13 tiden. Just nu står hon med ett 400 g termotäcke som håller henne varm och go...och sedan ett 200g med hel hals över. Var nämligen lite orolig att hon skulle vara kall igår när jag tog in henne, men hon var jättevarm och skön under täckena.
"hellre för varm än kall"

Blir kanske att följa "trenden" med IKEA täcke till pållen. Verkar oerhört varmt och skönt för hästarna. Dessutom relativt billigt!
Bild från ikeas hemsida!

Kommentarer
Postat av: Sara Wahlund- Unghästar/ Världscup häst.

Sv: Ja jag skulle inte vilja se en amatör rida om de ska vara proffsen..



Nej jag förstår mig inte heller på de.. men kolla kommentarerna på mitt headshaking syndrome inlägg så ska du se en som vet... hon tar ut sin vrede på mig ellinor.



Tyckte inte jag skrev något hemskt i mitt inlägg? Bara min åsikt o den var väl inte så hemsk? haha..

2010-12-01 @ 13:20:20
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Sara Wahlund- Unghästar/ Världscup häst.

Sv: Ja vissa kan man bara skratta åt.. haha

Jag förstår inte varför de ska reageras så starkt, trodde verkligen inte de när ag skrev inlägget!

Men de är väl så när man nämner isisar eller travare, folk reagerar väldigt mycket.. ;)

2010-12-01 @ 17:19:35
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0