Trött

Idag är man skapligt seg.
Kom hem sent från föräldrarna igår. Skönt att bli lite bortskämd och slippa laga mat själv:p
Massa julklappar fick vi med oss. Jag är väldigt nyfiken på vad det kan vara mamma hittat på (för ja, det är mamma som fixar alla julklappsinköp i vår familj,haha!)
Försöker tänka ut vad jag önskat mig och vad det skulle kunna vara. Hoppas på något fint:)
På tal om julklappar.
Tanken var att jag skulle fått en jättefin vit tävlingsskjorta från Spooks, men svärföräldrarna har verkligen gjort allt för att hitta den. Är slut hos återförsäljaren i sverige och är även slut hos leverantören i holland, snyft!
Den var ju verkligen så fin, och skulle passa min GPA kavaj helt super. Får köpa den efter jul när den kommer in istället. Jag behöver verkligen en vit tävlingsskjorta!
Älsklingen beklagade sig över hur mycket dåliga webbshoppar det finns. "Varför kan de inte samla alla bra märken på ett och samma ställe, så slipper man söka som en idiot på nätet!"
Skönt att han vet hur kräsen jag är när det gäller vilka märken jag gillar och tycker är snygga:p
A.S schabraket som endast kan användas med den gamla blå kavajen,snyft!

Andra märken jag gillar och kan tänka mig utrustning från:

*HG
*Frank Baines
*Butet
*RG
*Equiline
*HW
*Bucas
*z-täcket
*J van D
*Mia´s
*Eskadron
*Dyon
*Tolga
*GPA
*CWD
*Charles Owen
*Sprenger
*Roeckle
*Pikeur
*Parlanti mfl...
Märken som jag inte alls gillar designen på:

*John Whitaker (alltså finns det fulare schabrak??)
*Equest (samma som ovanstående och vilket pris också!)
*Veredusskydden
*Hööks täcken (sämst passform för dyrt pris!)
*Sjöhagen (mycket trist passform på schabrak och täcken!)
*Kingsland (fattar inte hypen kring detta märke!)
Finns många fler märken som verkligen inte går hem hos mig! Men r ju tur att smaken är olika så att alla ryttare och hästar inte ser likadana ut:p Härmapor finns det gott om som det är!
BTW.Igår skickades Ärtans nya täcke från z-täcket. Wiii! Hoppas det hinner komma innan vi åker!

Ärtan fick vila igår. Benet såg mycket bra ut. Kanske beror på all snö som ligger i hagen!
Mockade och fixade bara med henne igår och det var inte så poppis. Hon vill arbeta! Grundplanen var ju att hon skulle hållas igång i jul och över julen, men nu när hon sparkade sig (IGEN!) får det bli lite småvila även över jul. Kommer ändå bli lite hackigt i samband med flytten. Hoppas på att komma igång med tävlingarna i slutet på februari:)

Kommentarer
Postat av: Liza

Jag ska köpa ett tjockt innertäcke till min ponny, har du några tips ?

2010-12-21 @ 17:25:19
URL: http://ponnyryttarinnans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0