Mina träns

Prylfreak som man är samlas gärna utrustning på hög. Dock har jag blivit ofantligt mycket mer eftertänksam när det kommer till inköp av hästutrustning, fast impulsköp förekommer ju fortfarande,opps!

Börjar med mina träns som förtillfället endast är 4 stycken. Har varit en betydligt större samling under ungdomsåren när jag tävlade både hoppning,dressyr och fälttävlan.

Herve Godignon


Ca pris runt 3000 om jag minns rätt. Supermjukt träns i härlig läderkvalitet. Gillar att det är stilrent med smala remmar!


Arc de Triumph

Franskt märke med läder av absolut bästa sort. Det märks verkligen kan jag säga. Bättre och finare träns har jag nog inte haft! Detta har hängt med i x antal år och var från början min d-ponnys tävlingsträns (om det var way back,haha!) ser fortfarande som nytt ut när det är nyputsat!Nypris mellan 3500-4000 kr


 

EQL

Mellanpris på träns. Kostar runt 1500 kr nytt, men detta fyndade jag för några hundralappar på Sharpman eftersom märket inte finns längre (tror jag iaf?) Var equiline som tog fram detta,men är nog ersatt av Glen Gordon. Rätta mig om jag har fel. Lädret är ok i kvalitet, inget super, men det funkar. Blir finare när man använder det mer. Gillar designen med smala remmar och avtagbar nosflärp. På bilden är dock nosgrimman utbytt mot en remont från TEW.

CH träns från hööks

Riktigt riktigt budget träns av kass kvalitet. Gillar dock det svängda pannbandet. Används till uteritt och kombibettet. Här känner man verkligen skillnad på läder. Detta spricker, är hårt och styvt oavsett att man sköter det korrekt. Inget jag skulle köpa igen...förstår inte de som köper billiga skräpträns av dålig kvalitet? Visst, de är betydligt billigare, men i längden lönar det sig att köpa bättre läderkvalitet.



Kommentarer
Postat av: caroline

Har du köpt Arc de triumph tränset utomlands?känner inte till någon svensk butik som säljer de... bara utländska webshopar..

2010-02-22 @ 14:53:51
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: ebba

sv: jaa!



Fin träns! :) Ska köpa nytt träns nu, men är inte så sugen på att lägga ut flera tusen kronor.. Några tips på träns med bra läder, för under 1000 spänn? :)

2010-02-22 @ 18:15:35
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: johanna

det översta var jättesnyggt!

2010-02-23 @ 07:13:19
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/
Postat av: ebba

sv: okej tack för tipsen! :) Du vet inget om dyons läderkvalitet? Tänkte köpa ett "vanligt" träns från dom, inte difference utan det anatomiska :)

2010-02-23 @ 09:42:06
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0