Hoppträningen

Blev hoppträning inne i onsdag eftersom regnet stod som spön i backen. Fy och usch för regn. Tur att jag har en snäll lite häst som tillåter sadling inne i transporten:) Blev lite trångt, men vill absolut undvika att få sadeln blöt! Överlag är det väldigt skönt att ha en häst som jag kan lasta själv och åka iväg med. Frihetskänsla om något! Ärtan är superlätt att lasta. Traskar på och väntar snällt tills jag drar henne i svansen när hon ska ut;) I och emd att jag nästan alltid åker själv så känns det som att jag kommer hästen närmare på något konstigt sätt. Hon litar på mig och jag på henne! Himla härlig känsla!

På träningen övade vi lite basik saker. Linjer´där vi skulle variera antal galopp språng. Inget avancerat men ack så nyttigt. Fick en fin känsla, särskilt i en två kombination som låg på ca 130 höjd. Jäklar vilket tryck hon kan hoppa med! Hoppade mycket grindar och plank (var det enda som fanns inne då hela hinderparken är ute!) Och jag gillar R:s kommentar " den där hästen tittar fan aldrig!"...och det stämmer verkligen. Hon har aldrig under alla dessa år stannat pga ett titthinder, hoppar snarare bätter desto mer utfyllnad det är! Därför känner jag mig alltid så trygg när vi går in på banan, oavsett vad som ligger i eller under ett hinder.... skulle bli en omställning att ex rida unghäst eller en mer tittig häst. Jag är helt enkelt inte van vid det! Har aldrig haft en "tittig" häst! Fast kanske beror på vad man gör dem till.

Mina hästar har alltid fått hoppa terränghinder, egenbyggda titthinder med fladdrande plastgrejor, täcken, jackor mm. Förhoppningsvis ger sådan allsidig hoppning resultat!

Bäst just nu:

* Italien närmare sig med stormsteg. Min nya väska ska hämtas ut imorgon, förhoppningsvis är den tillräckligt stor:)

* Ärtan har haft två riktigt bra träningspass utan allt för mycket tjafs!

* Jag jobbar en natt till, sedan är jag ledig i tre veckor, jippi!!!


Kommentarer
Postat av: malin

ja jag tror faktiskt det får bli hoppsadeln.



hahaha värst vad ni är mesiga på era träningar då, vi hoppade minsann ute i regnet, hihi;) fast jag hade hemskt gärna hoppat inne i stället så egentligen kanske man kan säga att ni är smartare på din träning som gjorde det:P

2010-06-11 @ 14:09:31
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Louise

Hærligt ! Jag vill oxå ha en sammanhængade semester man jag låg sist på semesterlistan igen.. Så surt !



Hur ær Lauren conrads bok`? Skall man kæpa den ? :)

2010-06-11 @ 17:03:51
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0