Utrustning del 2...

Min sadel...





Är en specialbeställd Butet med integrerade paneler. Skönare sadel har jag aldrig suttit i! För trots att det är minimala stöd både fram och bak sitter man som gjutet i den och en sådan nära känsla med hästen som den ger...ja det får man nog inte i många andra sadlar. Sadeln är väl värd sina pengar. Det syns,särskilt på sömmarna, vilket fenomenalt fint hantverk det är. Ingen fabriksproduktion här inte!


Till sadeln har jag dubbelsydda stigläder från Hubertus och Sprenger stigbyglar.

Även min sadelgjord är jag oerhört nöjd med. Är en Prestige Michel Robert. Lädret är jättemjukt och med skön stoppning. Tredubbel resår för bästa hållbarhet och ett fenomenalt enkelt knäppe för martingal eller förbygel.


Kommentarer
Postat av: malin

butet is the shit!!!!

2010-03-16 @ 22:15:09
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0