Kan inte hålla mig...

...tills det blir jul. Är lite sugen på att klicka hem lite nya hästprylar (som jag egentligen INTE behöver,hehe!) Var på travshoppen innan idag och Christer försökte packa på mig lite nya täcken,haha. Jag förklarade att det är nog det SISTA jag behöver...."köpstopp" på täcken för min del!
Men nu blir det nog minst ett-kanske två täcken iaf... OPPS!
Kommer beställa från z-täcket!Underbar kvalitet och passform. Ärtan ska få ett ländtäcke till...och ev en fleecefilt i samma färger. Mest för att den är urläcker i designen och perfekt att ha på tävling. Helst skulle "vi" vilja ha en sådan i ylle, men den kostar 1800:- (inte riktigt läge för det!)
Beslutsångest till max ang färgvalet. Väntar på mail med en färgkarta så jag har de exakta färgerna. Men lutar åt ett grått (tro det eller ej, har nog aldrig ägt något av den gråa färgskalan, mer en brun-beige typ:p). Kantbandet blir i royalblått och sedan passpoal i antingen vitt eller silver. Visst kan det bli snyggt?
Tänkte ev köra samma färger på fleecefilten om jag beställer en sådan också eller om det får vänta till efter jul.
Andra färgkombinationer som jag funderat på är:
marinblått täcke/gult kantband/vit passpoal,
grönt täcke, rött kantband/vit passpoal


Här är den underbara modellen "fleecefilt". Finns i enkel fleece, dubbel fleece eller delux ylle.
Gillar verkligen deras termotäcke med halvhals med. Det gråa är riktigt snyggt...
Trots att deras täcken inte har bogveck så får hästarna inte skav= perfekt sydda med utomordentlig passform. Mitt fleecetäcke jag har idag har hållit minst 10 år!!
Alla bilderna är lånade från z-täckets hemsida

Tänkte även klicka hem lite lindor från Equiline. Skulle främst behöva lite mer ridbandage, lutar åt gråa eller royalblåa. Men är sugen på att beställa hem deras 5m stallbandage. De flesta andra bandage är på tok för korta för att kunna linda ordentligt när de står inne. Blir isf marinblåa eller bruna!

Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Grått är såååå snyggt till fuxar! :D Eller det har du kanske märkt att jag tycker... Hehe :P

Jag har också köpstopp på täcken av alla modeller. Ändå fick Sawanna ett nytt vintertäcke med hals i fredags (A) Men hon kom in och skakade tre dagar förra veckan (förbannade blåst!!) så hon behövde det faktiskt. Nu fryser hon inte längre =)

Hur har det gått med det där du vet..?

2010-12-01 @ 09:12:01
URL: http://equilina.se
Postat av: Caroline

gillar också Z-täcket har 2 täcken därifrån:)

2010-12-06 @ 17:02:54
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0