Så var det snökaos igen!

Ja vad ska man säga."Snökaos"...bilar som kör av vägarna, tåg som inte går... på något vis känns det en aning bekant. HHum kan det vara så att exakt samma scenario spelades upp förra vintern:p

Jag som är från norrland och är van vid betydligt mycke mer snö än detta blir aningens frustrerad att folk inte inser att det KOMMER komma snö. Vi bor i sverige. På med vinterdäck och lite sunt förnuft när du kör bil!! Fram med plogbilarna och börja ploga när det snöar som mest..inte när det håller på att smälta bort,gaah!!
Trodde det var en självklarhet. Men icke! Under alla år jag bott i norrland har det aldrig varit kaos på vägarna. Sörlänningarna kanske borde uppleva en norrlänsk vinter så de lär sig ploga vägar och anpassa bilkörningen efter väglaget:)

Tyvärr så ställer ju snön till det lite för mig med. Det blir problem att ta sig till och från stallet. Just pga av att den som är plogansvarig inte vet hur man plogar en väg. Istället för att renskrapa vägen så vill "snålbonden" spara på plogbladet och lämnar därför flera cm snö på vägarna,idioti! Och det leder i sin tur till att det driver igen lika snabbt igen. Det blir några enorma drivor på vissa ställen. Hoppas man inte kör fast.

Ska försöka ge mig ut nu om en stund. Är osäker på om jag ska släppa ut Ärtan alls idag. Hennes hage är helt oskyddad från vind och snö och det blir ruggigt kallt när det blåser som det gör idag. Dessutom vill jag inte att hon ska springa pga bakbenet.

För NEJ, det är fortfarande inte helt hundra. Lite svullet men hon är inte halt. Har ändå valt att minska ner på havren och ge henne "vintervilan" nu. Hon får därför ta det lite piano denna veckan och veckan efter. Kommer rida några dagar, promenera några dagar, men mest bara hålla igång henne lite så att inte musklerna stelnar till. Så är vi fit för fight att börja vinterträningen sen:)

Massa studs och olika serier ska vi köra i vinter för att stärka henne ytterligare. Är ett utmärkt tillfälle för mig som ryttare att nöta sits och balans också:)

Kommentarer
Postat av: Lina

Så du är norrlänning, då måste jag ju fråga, äger du en snöskoter? :D

Alla norrlänningar jag träffat (okej det är bara 2 och det var två 20åriga killar som jag gjorde lumpen med) har haft minst en snöskoter så nu är min fördom att alla gör det ;)

2010-11-26 @ 20:29:30
Postat av: Bella

sv: Klart man är norrlänning;) på "riktigt" också... född i Gällivare, bott i norraste norrland(kiruna) Klart man har en skoter,haha! Nävars men föräldrarna har i stugan, 2 stycken riktiga värstingar och alla i släkten som bor kvar har självklart en skoter. Finns inget så skoj som att ut och leka med skotern:p

2010-11-27 @ 00:33:37
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0