Feeling...

... Har haft en riktigt härlig känsla de senaste dagarna när jag ridit. Allt känns lätt och okomplicerat! Skönt när man får perioder som känns så ibland, annars hade man nog gett upp för längesen!

Red i ridhuset måndag och tisdag och igår red vi ut. Hon är verkligen på tårna förtillfället. Särskilt när man rider ut. Frustar och blåser upp sig. Ändå höll hon sig riktigt fin. Rund och fin galopp och helt avspänd. Det märks att hon kommit upp lite i formen och faktiskt känner sig bekväm där. Hon har ju tyvärr exteriören lite emot sig, lite lågställd, lång rygg och lite för korta framben:p.... men är en bagatell i sammanhanget eftersom hon har ett hjärta av guld och arbetsmoral till tusen! Gillar verkligen min stjärna så himla mycket. Igår var jag kvar i stallet flera timmar, bara för att pyssla och gosa...rykta riktigt länge. Helt underbart!!


En suddig bild på mig och Dax

Jag förstår verkligen inte de människor som har häst fast de inte har ett riktigt intresse för det? Hur kan man bara "skita" i sin häst. Se hur den står i boxen helt understimulerad och bara längtar efter lite omtanke, stressa igenom borstning och ridning bara på grund av lathet.... inte kolla en extra gång så att hästen har vatten, tillräckligt med strö i boxen?? Det är ett levande djur, när man skaffar djur medföljer ett visst ansvar...annars ska man inte ha djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0