Schampooo...

Igår fick ärtan en rejäl tvättning. Eller iaf svans, ben, huvud och man. Vi har inte fått vårt varmvatten inkopplat ännu så blev att ta fram vattenkokaren. men det funkar det med:)

Såg ut som värsta hårsalongen när jag var igång. Hade lite olika schampon till olika ändamål, och sen svampar, hinkar och glansmedel på det. Känns som att jag blev minst lika blöt som Ärtan,haha!


Bild lånad från Louise

Mitt absoluta favvoschampo kommer från Gallop. Oerhört drygt och skummar så härligt. Just nu har jag det med färgextrakt i (3:e från vänster!) Ärtan får så fin lyster av det. Men nu när vi inte har duschspilta med varmvatten finns inte samma möjlighet att skölja ur schampot ordentligt så då använder jag inte det till hela kroppen utan bara svansen.

Till kroppen används därför ett liniment schampo som inte behöver sköljas ur, utan verkar som värmande på hästens muskler. Jag brukar dock ändå tvätta lite med rent vatten efteråt. Hästen får inte samma glans men blir ren och leeeen:)


Det här använder jag mig av. Billigt, kostar ca 59:- och super om man inte har de bästa tvättmöjligheterna men ändå vill ha en skapligt ren häst!

Igår blev det en snabb tur till Hööks också. Köpte deras torrschampo för att kunna få rent hennes vita strumpor i vinter utan att behöva slabba med vatten. Kostar 89:- och har fått bra omdömen. Har inte testat det ännu, men återkommer med en recension!


Är överlag supernojjig med att hästen, jag själv och min utrustning ska vara hel och ren. Har därför en ganska stor samling med tvätt och putsgrejor!

Kommentarer
Postat av: Louise

Du får jättegärna använda bilder från mig, men då vill jag att du skriver vart de är ifrån! :)

2010-10-20 @ 11:48:34
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0