Underbar hästfri helg

Ja är ju inte jätte ofta man har en hel helg helt fri från hästar och stall. Ibland är det så himla skönt! Blev ett stockholmsbesök hos mina släktningar. Närmare bestämt min underbara moster hennes man och mina småkusiner på 9 och 7 år. Två pojkar...behöver jag säga mer?? Det var full rulle hela tiden! Och lägg där till deras nya vovve. En lite valpis på 5 månader.... Tema och Duke kom överens så himla bra. Här vilar de i den mysiga hundfåtöljen med massa fårskinn. Den blev snabbt Dukes favvo:)



Men bäst av allt på hela helgen tyckte Duke var deras grannar..eller grannars hundar rättare sagt. För de hade två underbart gulliga små whippar!!!:) Isolde som är brindel och 5 år gammal och lilla Chanti som bara var 4 månader. När de fick syn på varandra flög Isolde över staketet och blev så lycklig. De sprang runt som tokar. Tänk att de kan bli så glada över att få träffa en likasinnad. Tyvärr hade lilla Chanti skadat sig i benet och fick sitta fast i famnen hela tiden (inte särskilt poppis vill jag lova!)





Massa god mat, vin, födelsedagsfirande, playstationspelande,söder-besök fulländade helgen. Snart ska vi upp till Stockholm igen för att mysa på "landet". Moster och hennes man har nämligen köpte ett underbart lantställe med stor tomt och nära till havet! Perfekt för Duke och Tema att busa runt på:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0