Uteritt

Hade planerat ridhuset och lite trimm för att checka av läget och förhoppningsvis njuta av en genomriden och smidig häst (efter hoppningen i lördags!) men.....tro det eller ej...valde att rida ut istället:) Jag som mer eller mindre avskyr att rida ut,haha! Men vädret var perfekt och grusvägarna mjuka och fina. Blev därför en liten runda med mest samlad trav på asfalt och några km galopp på grusvägarna. Ärtan var riktigt laddad men höll sig i skinnet även i galoppen!

En härlig ridtur som både jag och Ärtan nöjt av!

På onsdag blir det hoppträning, tjoho! Var ett tag sedan. Vill inte slita på min pärla. Sedan åker jag till jönköping på söndag. Snälla Sofia följer med som sällskap:) Är nationell tävling och jag är anmäld till 125-135! Hade velat rida lördagen istället och 130-140 men blir nog bra det här med! Ska bli skojsigt, Ärtan känns så fin och positiv i ridningen! Hoppas det håller i sig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0