Vilodagar

Igår var det bara pyssel i stallet för Ärtos och min del. Hon fick vila helt eftersom det var dagen efter tävling. Normalt sett brukar jag alltid försöka jogga degen efter, men hon går i såpass stor hage och såpass många timmar att hon rör sig tillräckligt ändå. Skönt att låta hästen få gå i större hage så länge som möjligt innan det är dags för vinterhagar. Är det redan vinter snart??!

Idag blir det också vila. Kan vara nyttigt att vila några dagar på raken ibland. Tycker alltid hästarna känns fräschare efter det:) Blir däremot att börja klippa Ärtan idag. Min lilla maskin måste få skären slipade men som tur är har vi inackorderingar möjlighet att hyra familjens ena klippmaskin för ynka 250 kr. Stort plus på det:) Ärtan är alltid helklippt dels pga det estetiska, men även för att hon sätter grymt mycket päls som är tjock som bara den. Sen är ju tanken att vi ska hålla igång hela vintern med träning och tävling. Annars hade jag nog bara klippt halva pållen!


Förra året...här är hon klippt ner till knäna,halva huvudet och en liten bit sparad under sadeln! Synd att hon får så tråkig färg bara!! Normalt sett har hon så underbart fin fuxfärg...jag älskar fuxisar:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0