...

Det känns helt underbart att våren verkligen har kommit för stanna.

Lite klurigt bara med täcken förtillfället. Ärtan står i ett "kallstall" med öppet upp till nock och murad nederdel. Det blir därför ganska svalt där inne (skönt under sommaren!) trots att solen gassar ute. Jag skulle därför vilja ha ett täcke på henne under natten, men utan täcke under dagen. Inte lätt det där.

Tillsvidare får hon gå med ett skaltäcke, helt utan foder. Blir varken för varmt eller för kallt. Men om detta fina väder håller i sig blir hon snart nakenfis på heltid;)


Igår körde vi lite konditionsträning på fältet. Jag red ca 5 varv där jag skrittade 1/3 av varvet och galopperade resten. Ärtan var inte ett dugg trött så hon har nog relativt bra kondis. Lite mera "hoppflås" som saknas bara. Jag kanske ska bygga upp en eveighetsbana idag och hoppa lite, får se vad som hinns med.

Idag blir det hoppträning för min elev med båda hennes hästar.

Eftersom hon också ska tävla i helgen och det är första ute ska jag bygga upp lite längre linjer med lite framåttänk.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0