Fredag

Godmorgon!
Idag blir det tidig uppgång för att hjälpa till med utsläppet av hästarna. Tänkte passa på och rida också.
Det får bli lite trim i ridhuset...känner att det var ett tag sedan.
Igår hade vi en väldigt trevlig middag med stallägarna. Vi var ett femtontal hästmänniskor av olika slag.
Jag var nykter men de andra blev nog lite runda under fötterna;)
Jag fick en fråga som jag tänkte svara på:
vad roligt:D får man fråga vad du tar för en träning på ett ungefär :)?

Ja det är jätteskoj att kunna dela med sig av sin kunskap. Trots allt har det ju blivit en hel del år på hästryggen och jag känner mig ganska säker på min ridfilosofi. Vad jag tycker är viktigt, hur ryttaren ska inverka på hästen, vad man ska sträva efter osv. Sen gillar jag själva pedagogiken med! Har läst väldigt mycket pedagogik/psykologi men även undervisat på gymansienivå och jag gillar verkligen när eleverna får en "aha-uppelvelse"...varesig det gäller ett perfekt språng eller ett psykologiskt experiment.

Jag har ju dock ingen tränarutbildning och tar därför betalt därefter. Ca 200 kr brukar jag ta för en privatträning, 150 kr i grupp. När jag rider andras hästar tar jag också 200 kr. Sen ser jag mig själv som en ganska engagerad tränare och mycket av det jag gör dagligen är inget jag tar betalt för! Vi diskuterar mycket dagligt träningsupplägg, planerar tävlingar, jag hjälper till på framhoppning, går banan med min elev, löser diverse utrustningsfrågor osv

Jag hoppas att någongång i framtiden ev kunna gå en c tränar utbildning i hoppning. Men det får framtiden utvisa:)

Om det finns intresse att träna för mig kan ni kontakta mig via mail: [email protected]

Nu blir det stallet gott folk!



Kommentarer
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Sv: Jo, jag börjar komma igång nu =) Vi var faktiskt iväg på hoppträning igår... Hehe :P

2011-04-22 @ 10:41:43
URL: http://equilina.se
Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se

Sv: Jag håller med dig, självklart tackar man inte nej till en häst med kapacitet bara för att det är en valack! Det jag menade var väl mer kanske vad man dras till :)

Oj nej dem får ju inte bli för stoiga och ohanterbara, men vissa blir ju det tyvärr :/

2011-04-22 @ 21:13:43
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0