Fredag

Ledig idag. Så skönt. Det gör att man hinner med leka lite hemmafru.

Tvätta, städa,stryka...

Idag ska jag även hinna med lite träningar.

Ärtan ska hoppas lite lätt. Bara några språng för att känna på henne inför söndagens tävling.

Min elevs båda hästar ska hoppas i eftermiddag. Blir inget för avancerat utan vi tränar vidare med mycket bas-grejer. Att kunna rida dem i en jämn rytm med lagom tryck, att de svarar tillbaka och svarar för framåtdrivande hjälper....att vara i rätt position i sadeln med stilla händer.
De ska också tävlas på söndag så blir inte allt får många språng. Lite mjukgörande hoppning för att avsluta med nått större språng som förhoppningsvis ger en positiv och bra känsla inför helgens tävling:)

Eftersom jag jobbat en del sista dagarna + ridit fler hästar än Ärtan måste jag ta tag i att städa bland mina saker. Tvätta schabrak, putsa läder och organisera. Jag brukar vanligtvis ha stenkoll på alla mina saker men det har helt enkelt inte funnits tid för en massa "pyssel"....utan allt ligger mest i en enda röra!

Och ärligt talat, vem rider inte hellre en häst till än står och putsar saker;)

Hoppas alla får en trevlig helg med fint väder. På söndag kör vi järnet med div 1 laget i Vellinge...måste komma ganska högt upp för att ha en chans att gå vidare!


SUUUUDD! Men fin pålle!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0