Im so lucky:)

Hjälmen satt som en smäck.

Kommer bli härligt att få inviga den på fredag:)Hoppas det blir en turhjälm!

Igår skrittades Ärtan ut 45 min på asfalt. Tror hon var väldigt nöjd och på bra humör för hela skrittningen klarade sig utan luftsprång eller försök till vändning. Eller så hade helt sonika alla spooky grejor gått i ide;)

Även fast det var hennes lugna dag fick hon galoppera ett varv på fältet. Helt kravlöst i lugn och stillsam galopp. Nu jäklar ska magen bort. Jag är faktiskt glad över att hon går i liten hage med minimal gräsväxt! Har precis fått de anställda att förstå att Ärtan måste banta. Det tog ett tag för dem att förstå att lunchhö är helt uteslutet för hennes del!

Idag har jag en rätt lång "to do list".

Förutom att tvätta och städa här hemme, handla middag och diverse annat fix blir det fullt upp med tävlingsförberedelser i stallet.

*Ärtan ska trimmas 30 minuter i ridhuset
*Putsa
*Packa färdigt
*Brodda med blindbrodd (längesedan vi tävlade på gräs)
*Frisera och tvätta Ärtan
*Linda och packa in pållen i täcken så hon håller sig ren

Jag kommer få åka själv imorgon eftersom det är fredag och jonis jobbar. Men vi är flera från stallet som ska tävla så hoppas kunna få lite hjälp iaf. Tar med kameran så får vi se om det blir lite film eller bilder.







Kommentarer
Postat av: malin

sv: med mina hundplaner går det bra:D tiken ska ultraljudas om några dagar och jag har första tjing på en tik:D så om allt går bra så har jag vovve i slutet på juli:D här är uppfödarens sida: http://www.kathstone.no/Kathstone/Velkommen.html

2011-04-28 @ 10:43:51
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Sara Wahlund - Föredetta beridare hos Jessica Kurten

Tack :):) Jag har fortfarande problem med min hand som jag är väl medveten om för den har jag ju inte kunnat jobba på i tyskland då det problemet dyker upp i hoppningen, men jag tyckte min hand var bra på pay & jumpen? där hade han en sämre galopp men han är ju inte igång ordentligt heller bara riden en månad efter vintervilan ju :) Men att få honom mer mellan hand i skänkel och att jag ska "ratta" mindre är något jag jobbar på varje dag. Jag harf svårt att när jag måste ta mkt i hono0m för att rätta honom så tar jag o höjer handen istället för att hålle den låg och lägga på skänkel samtidigt. Jag vet i teorin hur jag ska göra men i praktiken blir de pannkaka:/

2011-04-28 @ 13:10:14
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Sara Wahlund - Föredetta beridare hos Jessica Kurten

Och just de jag ska tävla imorgon, en 110 i henriksdal :)

2011-04-28 @ 13:10:48
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

När startar du i morgon? Jag kanske kan komma =) Skicka gärna sms, 0733-894566!

2011-04-28 @ 13:53:49
URL: http://equilina.se
Postat av: Erica

Åh, tävla på gräs redan! Vad härligt det låter. Här dröjer det till juni innan det blir några grästävlingar. Tack, vad roligt, Ville har verkligen blivit fin tycker jag med. =) Han ska debutera 1.20m på nästa tävling och gå det i sommar är det tänkt, sedan ska jag bestämma om jag vill sälja honom eller inte =)

2011-04-28 @ 19:07:44
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0