Påsk

Påsk nere i skåne firas nog mer än i resterande Sverige.

Iaf om man bor på Österlen.

Nu börjar nämligen konstrundan och därmed invasionen av Stockholmare.

Stockholmsj-vlar,gaah! Men kan konstatera att det är en viss "typ" av sthlmare som söker sig ner till fashionabla Österlen i påsktider;)

Nu blir det verkligen att försöka planera sina stallbesök för att inte fastna i bilköer eller råka ut för en ofrivillig krock.
Folk kör som krattor, stannar mitt i vägen, blinkar inte...eller om de blinkar blir det på tok för sent så man får tvärnita!

Idag får jag se om jag hinner med en ridtur. Jonis har bilen men jobbar bara halvdag så borde dyka upp här hemma vid 13 tiden igen. Ikväll är vi nämligen bjudna på påskbuffé hos stallägarna, mycket trevligt initiativ och jag tyckte det kunde vara ett yppeligt tillfälle att gå i annat än rid eller jobbkläder:) Så måste hinna hem emellan.

Jag är kär...i ett par Dyon shortchaps som jag provade igår. Jag skulle verkligen behöva ett par så jag slipper slita på mina stövlar. Synd att de är snordyra (vilket jag i och för sig kan förstå med tanke på kvalitén!)

Ett stor plus är ju att det är livstidsgaranti också+++

Jag måste säga att jag hittat en ny favvoaffär. Ryttarshopen i Ystad. Så mysig och väldigt trevlig personal och service. Kommer definitivt handla där framöver:)

Nu ska jag njuta av en långpromenad med Muffin. Hela 15 grader såhär på morgonkvisten:)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du kollat in Landäng i Skurup och Bengts (yror den heter så) I Veberöd? Hästaffärer med stort A.

2011-04-24 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0