Stressigt värre


Har verkligen haft fullt upp dessa dagar. Lägenheten måste bli "klar" till påsk när vi får besök.

Jag hade nog förträngt hur lång tid det kan ta att skruva ihop möbler:s

Jonis målar på ett skåp som aldrig tycks blir klart...efter det ska vi inreda balkongen. Just nu står klippansoffan i hallen istället och balkongfåtöljerna i vardagsrummet. Den nya byrån till sovrummet...ligger i tryggt förvar i sin pappkartong i köket;)

Idag tränar min elev för Sylve med både hästarna. Hade velat följa med och kika egentligen, men det blev så ruskigt tidigt. Hon hade ett givande markarbetspass igår. Skönt att Sylve tryckte på samma saker som jag. Bland annat att hon måste rida med mer ben. Bara att träna vidare! Sylve har pondus...honom säger man inte emot;)

Nyttigt för min elev att få höra en annan tränare säga ungefär samma saker!

Vidare till ärtans ridning. Hon känns väldigt fin. Jag tror att solen och värmen mjukat upp hennes muskulatur.

Denna vecka har blivit en ren "konditionsträningsvecka". Igår red vi ut, skrittade och travade en hel del på asfalt. Hon var väldigt fin. Hittade ett lugn i traven där hon kunde söka sig neråt och bli djup och rund i formen.
Efter travarbetet red jag en runda genom äppelodlingarna (hur underbart låter inte det va!!)

Där finns nämligen en perfekt backe att träna mjölksyra i. Det är en väg som i princip inte används. lagom mjukt underlag och väldigt brant vissa partier. Det bästa är dock att den är lång!

Galopperade upp och skrittade ner.
3 sträckor blev det. Härlig träning för bakbenen. Ärtan njöt av att sträcka ut i full galopp och var inte det minsta trött.

Avslutade med en lång skrittning på asfalt hem till stallet!


Min vanliga tur... hjälmen jag beställde var givetvis slut,suck. Skulle ta upp emot 8 veckor innan jag kunde få den.

Avbeställde och har nu lagt in en order på hjälmen här i Sverige. Struntar i att hjälmen är nästan 1000 kr dyrare, orkar inte vänta och hålla på med en massa meck!

Kommer säkert inte hinna få den innan Henriksdal nästa helg så får köra på min blåa gamla hjälm.

Den börjar verkligen se sunkig och sliten ut nu. beror nog på att jag blivit en mer flitig hjälmanvändare än tidigare, tummen upp på det:)

Just det...ska hämta ut min nya tävlingsskjorta idag, spännande! Men med min tur så passar den väl inte alls:p






Kommentarer
Postat av: Maria

En fråga om din kavaj, har du provat tvätta den än? Jag ska göra det med min nu, och det ska ju gå bra med 30 grader i maskin, men man är ju ändå lite orolig för mockat på kragen liksom, vad tror du?

2011-04-20 @ 15:33:20
Postat av: Bella

Maria: Jag har bara använt min ett fåtal ggr så har inte behövt tvätta den än. Det går säkert utmärkt att tvätta den i 30 grader, men jag tänkte köra min på handtvättsprogrammet för att vara på den säkra sidan. Då centrifugerar den inte lika kraftigt:)

2011-04-20 @ 20:47:29
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja jag gjorde så, 30 grader och fin program, plockade precis ut den och kan säga att den är inte så fin just nu haha, lite bubblig i tyget liksom, plus att tyget töjt sig så det är rynkigt vi alla sömmar, men förhoppningsvis stramar det upp sig igen när den torkat. Den borde ju klara det, för man får ju anta att det inte stått i annars. Jag kan meddela resultatet när den torkat :)

2011-04-20 @ 22:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0