Tävling med div 1 laget

Ärtan var inte på humör. Hon var mest ofokuserad och gick och letade efter hennes stallkompisar från att vi rullade in på tävlingsplatsen. Jättetråkigt att hon skulle bli sån:(

Under dagen höll hon på att riva hela hästtransporten för att hon skulle ut till sin kompisar, gnäggade och skrek som en tok och dessutom skulle hon inte gå in i transporten när vi skulle hem.
Vi stod säkert 15 minuter innan hon tillslut hoppade in (jag lastar henne helst själv i vanliga fall!)

När jag väl var uppe på ryggen kände jag verkligen hur hon var någon annanstans, men hoppade ändå fina språng på framhoppningen (som förövrigt kan ha varit en av de rörigaste jag varit med om, trots jätte-ridhus:s)

Inne på banan körde hon sitt eget race...så att säga.

Hoppade ettan, rev 2 an trots att vi låg bra, båge till 3an som gick bra. Vände upp på 4abc och hade ett bra läge med lite sug i handen....det suget släpper helt plötsligt några språng innan och jag får jaga in henne i kombinationen. Trots det hoppar hon ganska bra genom den. Vänder tillbaka på 5an (ett räcke med vattenmatta), totalt noll koll då hon bara kör upp huvudet och går mot handen. River 6an (tror jag?), skitpet för att hon fokuserar på handen istället för hindret. Får ett stopp på 7 an, hoppar 7-8-9-10 felfritt men verkligen av och på.

Kan bara konstatera att hon verkligen inte var på humör igår. Det känns så tråkigt att hon blivit så ojämn. Likväl som att hon kan hoppa 130 felfritt kan hon ha 4 nedslag i 110 bara för att hon inte bryr sig.

Det blir väldigt svårt att komma till bra jämn ridning när man aldrig vet vilket humör hon är på eller vilket bett man ska välja.

Fick ett tips om att testa lägga in en glaskula utifall att det är hennes hormoner som spökar...kan vara värt att testa.

Men men...det var ju laghoppning och som tur var gjorde mina lagkompisar ett bra jobb och satte 3 nollor!!!

Vi trodde länge att det skulle bli omhoppning men den slapp vi:) Det blev vinst för vårat lag då vi var det enda laget med 3 nollor.

Superskoj, särkilt eftersom min elev gjorde helt strålande rundor hela dagen. Riktigt kul att se. Jag får helt enkelt glädjas åt det och att jag lyckats med en bra träning;)



Jag fick även träffa Evelina med fin liten bebis. Vi kunde än en gång konstatera hur lika våra fuxfior är!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade nog gjort en vetcheck på henne. Min kuse blir likadan när den har ledinflammation :( Kul att ni vann =)Lite plåster på såren!

2011-04-11 @ 10:06:35
Postat av: Bella

Nu är det nog inte där problemet sitter, men en vetcheck är aldrig fel. Hon har känts fin och fräsch i ridningen/hoppningen hemma. Problemet är och har alltid varit hennes mun och humör,och ibland blir hon såhär tyvärr. Lite trist men inte mycket att göra åt. Hoppas hon ska bli mer nöjd när tävlingarna börjar ute och det blir lite större ytor:)

2011-04-11 @ 10:37:31
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Sofia

Damer med humör är ju inte alltid det enklaste! Grattis till lagvinsten!:D

2011-04-11 @ 13:52:13
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV ok visste jag inte:)...sedan har han varit avliden i några år så det gör det ju inte lättare direkt.

2011-04-20 @ 22:24:56
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0