Tisdag

Dagen efter tävling brukar Ärtan normalt sett få antingen vila eller bara skrittas, men eftersom hon var lite bångstyrig fick det bli ett pass i ridhuset.

Det blev ett väldigt svettigt och jobbigt pass för oss båda...
duke han hade mest tråkigt i ridhuset och tyckte vi kunde rida ut istället.

Nu red jag på gagbettet med dubbla tyglar och det verkar trots allt vara det som fungerar i längden.

Inga mer bett byten när det kommer till hoppning längre!

Ville mest ha henne framme för skänkeln eftersom hon känts lite "seg" för hjälperna och då var det en madame som protesterade lite.

Men hon blev väldigt fin och följsam efter lite tragglande. Hoppade en hel hög med småhinder på volt.

Idag ska älskling med till stallet...så då får han rida Ärtan lite lätt. Mest jogga henne. Känner jag honom rätt kommer han stryka henne medhårs och inte kräva så mycket=nöjd Ärtan:p

Själv ska jag rida både min elevs ena häst och Cardentostoet i stallet.
Bäst att plocka fram lite dressyrtakter för dessa hästar behöver mest trimmas på backen:)

Imorgon flyttar en ny tjej in i stallet. Hon har två hoppehästar, det ska bli riktigt skoj med en till i vårt team!
Jag gillar verkligen en bra gemenskap i stallet, att man är ödmjuk och har inställningen att man kan lära av varandra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0