Måndag

Jag har haft en i princip hästfri helg. Iaf ridledig helg.

I lördags var hela familjen uppe vid 6 tiden för ett tidigt stallbesök.
Fodrade och släppte ut hästarna, mockade eftersom det var helg.
Sedan var det hem och börja förbereda sig för bröllopet:)

Vi hade en sjukt trevlig dag. Bröllop är så himla fantastiska, man blir lite sugen själv:p
Själva vigseln var så romantisk och efteråt hade en trevlig middag med helt underbart komponerad mat, musik och dans. Det var ca 90 gäster och nästan bara folk i vår egen ålder. Jag hamnade dessutom med riktigt trevliga bordskamrater:)

Det blev mycke vin, skratt och väldigt sent... söndagsförmiddagen var således väldigt "seg". Dessutom var det jobb för min del mellan 15-23. Som tur var blev det relativt lugnt och stillsamt på jobbet. Jonis var snäll och tog hand om stallsysslorna. Mockade, bytte vatten, borstade och pysslade om Ärtan. Min älskling, han är underbar!
Även fast det händer väldigt sällan att jag är helt stallfri så får jag ändå lite dåligt samvete för att jag inte är och pussar på Ärtan varje dag.

För att kompensera för min frånvaro i helgen så blir det två stallbesök idag.
Jag var där i förmiddags och putsade lite träns, plockade iordning och gosade med Ärtan i hagen. I eftermiddag ska jag tillbaka för att rida ett pass i ridhuset. Ärtans galla är helt borta nu, väldigt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0