New beginning

Oj, verkligen dags för en uppdatering här på bloggen.
Jag har verkligen inte haft varesig tid eller motivation till att skriva något här. Men nu när hösten närmar sig (gisses redan?) så känns det mer befogat att sitta framför datorn;)
Ärtan har gått mer eller mindre för fullt och känts riktigt fin.
Vi har hoppat väldigt sparsamt och bara kaninhinder. Tror inte jag hoppat ett enda hinder över 1 m,haha! Längtar efter att komma igång ordentligt med hoppningen igen, kommer nog vara skapligt ringrostig bara:p
Dock har jag märkt att hon känts ovanligt stel och "stapplig" i steget de sista ridturerna....och en mystisk galla att dykt upp på ena bakbenet. Hon är absolut inte halt men kommer kolla upp henne i förebyggande syfte. Det kanske är så att hon behöver en liten rundsmörjning? Kände även igenom bakknäna och kan ana lite vätskebildning i ena knäet. Nu är jag hypernojjig av mig och det behöver inte vara något, men för att vara på den säkra sidan känns det bra att kolla upp det. Kommer ringa och boka tid, fortsätta rida som vanligt och hoppas det inte är något allvarligt. Gallan gick även ner efter lite arnika massage och back on track.
Jag har hunnit med en liten minisemester hemma i östergötland också. Så mysigt och avslappnade att bara vara hemma! God mat, sovmorgon och massa valpmys:)



Elsa, föräldrarnas ena tik har nämligen fått världens sötaste lilla valpkull.
Sex valpar, alla hanar. 2 veckor gamla. De hade precis öppnat ögonen när jag kom hem. De är som små isbjörnar. Så var det namnfrågan. Gisses så svårt....vi enades till slut om att döpa dem efter ryska superfemman i hockey (men några avvikelser, de är ju sex och inte fem och vissa namn var inte så lätta att uttala,haha!)
Nu blev det Igor, Viktor, Boris, Sergej, Fjodor och Krutov.
Här kommer ett smakprov på underverken..
Lugnet före stormen. Här nannar de sött i valplådans trygga värld!
Fina Elsa, stolt mamma!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så söta!^^

2011-08-10 @ 20:36:15
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0