Ridning i det fria

DET ÄR SÅ UNDERBART HÄRLIGT ATT KUNNA RIDA UT MED BÅDE HÄST OCH HUND!
gammal bild

Idag blev det en lugn ridtur ute med mestadels skritt, lite trav.
Därför passade det perfekt att rasta Muffin samtidigt.
Jag har inte velat rida ut så mycket med honom här nere i skåne,
för det är väldigt mycket trafik och hänsynslösa bilister.
Många av våra ridvägar går dessutom delvis på asfaltsvägar.
Men nu har de skördat nästan alla fält runtomkring stallet så då passar det utmärkt att skritta runt där och ha med den lilla sorken:) (alias yrvädret!)
Jag måste än en gång påpeka hur skönt det är att slippa mocka på vardagarna. Det blir en massa tid över till annat. Såhär lyxigt har jag aldrig haft det i mitt långa "hästliv"! Jag har närmligen nästan alltid uteslutande skött mina hästar själva... Jag har stått i kollektiv där jag haft hand om fodringar, in och utsläpp, mockning, hemsläpande av foder och spånbalar...you name it. Så som sagt, detta känns som ett lyxigt hästägaralternativ. Jag behöver inte ens fylla vatten i hagen;)

Annars idag är det städ och tvättfredag. Jag ska även hinna med ett besök inne i Ystad. Det hanns inte med igår för vi impulsåkte till Malmö för att spana in Redhawks första träningsmatch. Mer folk än förväntat, bra stämning med nya spelare som levererade på en gång. Det kan bli en spännande säsong. Längtar tills serien drar igång i september. Återtåget 5 har påbörjats,hehe:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0