Tillbaka i verkligheten

Om man nu kan kalla att vara "uppkopplad" för verkligheten?

Måste medge att det varit ganska skönt att vara offline någon vecka. Man märker hur mycket tid man lägger framför datorn då:p

Lägenheten är helt underbar!!

Trots att det fortfarande är flyttkaos med kartonger i princip överallt. Vi har hunnit med en sväng till IKEA och Malmö för att fixa det mest nödvändiga. Resten klickar vi hem via nätet och får hemleverans...smidigt!

Lovar att ta massa bilder imorgon när jag åker ut till stallet mitt på dagen.
Vi trivs super både jag och Ärtan. Det är helt underbart lyxigt att inte behöva mocka mer än på helgen, att slippa ställa i ordning foder eller packa IKEA-påsar med mat:)

Andra lyxigheter är att hästarna hela tiden har tillgång till lagom tempererat vatten i stora vattenkoppar. Dvs inga vattenkoppar som fryser eller att hästarna inte vill dricka för att det är för kallt vatten.
Våran provisoriska sadelkammare duger alldeles ypperligt för mig. Ordentligt uppvämd, varmvatten indraget och riktigt smarta förvaringsmöjligheter.

Så skönt att stå på en anläggning med hästkunniga människor som ser var det kan göras smarta lösningar och som hela tiden håller koll så att hästarna mår bra!

Ridhuset är en riktig dröm. Byggt i trä med rejäla ljusinsläpp. Älskar att man kan se ut eftersom båda långsidorna har genomskinliga väggar. Tycker det är så tråkigt att rida när man är helt isolerad!

Underlaget är som att rida på ren sandstrand. Inte för mjukt och inte för hårt, med härlig svikt och stunds! Hela tiden lagom fuktigt i och med det automatiska bevattningssystemet och i princip underhållsfritt.
Även här finns smarta lösningar såsom att belysningen tänds automatiskt:)

Avslutningsvis kan jag säga att ÄRTAN känns riktigt laddad och i fin form. Ser fram emot tävlingssäsongen!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter ju helt underbart det där stället! :D

2011-02-08 @ 16:47:12
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Låter ju helt fantastiskt! :D

2011-02-08 @ 20:59:46
URL: http://equilina.se
Postat av: malin

åh det låter ju helt underbart!!!! du måste ta massor med bilder!!!!

2011-02-09 @ 12:02:01
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Låter ju verkligen som ett toppenställe! :) Kanske måste flytta till Skåne sen när jag har studerat klart och förhoppningsvis skaffat mig en egen häst igen ;D Vet inte hur min man skulle ta det däremot :D Härligt att nya stallet är bra iaf! :D

2011-02-11 @ 16:18:20
URL: http://hfzn.wubi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0