Shopping!

Igår var jag på Sharpman en snabbis för att hälsa på min vän och prata lite skit.

Passade på att prova lite tävlingssjortor också. Vill ju ha en stilren snygg som passar min röda kavaj.
De hade faktiskt riktigt bra utbud av just vita kortärmade tävlingsskjortor till bra pris dessutom.

Men jag är oerhört kräsen och ingen föll mig direkt i smaken. Tror att det blir att beställa en HG från SEG Company istället. De kostar bara runt 470 kr vilket är billigt för en HG:)

De jag provade igår var en vit Kingsland; satt visserligen helt ok, men oj så tråkig den blev under kavajen, såg ut som en vanlig vit polotröja! 499:-

Pikeur skjorta nr 1; nytt hightek material som skulle andas super. Kändes visserligen skön mot kroppen, men storlekarna var väldigt skumma. Provade först en 36 (det jag har i vanliga fall)...superstor! Gick ner till 34...även den superstor, WHAT?? Provar en 170cl (!!)...även den jättestor!!! 529:-

Pikeurskjorta nr 2: Tror den kommer från någon av Pikeurs limeted editions... hängde bara en kvar och tyvärr var även den för stor trots strl 36. Annars gillade jag den jättemycket. Var vanlig vit men med strassknappar. Gjorde att hela skjortan livades upp betydligt! 529:-

Så nu lutar det åt en sådan här...givetvis inte rosa,haha! Hemsk tanke:p


Bild från SEG Company.

Dock tvekar jag om det ska bli en vit eller beige??
Vitt känns klassiskt men lite tråkigt. Beige kan passa mot den beiga kanten på kavajen. Hhum, svårt det här!


Kom ändå hem från Sharpman med ett par nya handskar. Snygga och stilrena från ProRider. Och ett par GG tyglar med stroppar för endast 199:-
Färgen passar perfekt till två av mina träns och det kan vara bra att ha ett par vävribbtyglar att byta till vid regniga dagar (gummityglarna blir hemskt hala då:p)

Så för er som har tabacco-nötfärgade läderprylar kan jag tipsa om att det fanns en hel drös med förbyglar,tyglar,sadelgjordar,nosgrimmor som var nedsatta 50% eller mer!! Annars var det ganska lite rea. Det jag hittade av intresse var en del Bucastäcken som var nedsatta 50%. Massa Smartextäcken och coolertäcken i olika färger. Fanns gott om 145cm kvar när jag var där igår!



Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Vinn ett träns!

Sv: Ja, det är verkligen olika från häst till häst! :) Hon blev som sagt väldigt upprörd efter jag provat gagbettet och blev jättestark, så hon fortsatte tjaffsa när vi bytte tillbaka till det vanliga. Jo, hon blir lite lång stundtals, men tack och lov är det stor skillnad mot när vi köpte henne :P Men det lär ju alltid vara något jag kommer få jobba med eftersom att hon är så stor :) Ja, hon är perfekt ute!

2011-01-03 @ 14:01:06
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0