Godmorgon

Det är underbart att vakna till strålande sol.
Nu förstår jag alla som säger att det är ett speciellt ljus på österlen....det stämmer verkligen!

Idag blir en fix och fejjardag. Både hemma och i stallet. Jag har samlat på mig på tok för mycket smutstvätt så idag blir det att köra en maskin med schabrak.

Igår hade vi ett riktigt genomkörarpass i ridhuset. Ställde upp en studs med 5-6 studar längs med ena långsidan. Inte jättehöga men tillräckligt för att det ska kännas lite jobbigt i musklerna efter några ggr.
Jag använder mig alltid av kortare avstånd i studs serier för att få ut maximal träning. Annars blir hästarna bara flacka och tappar rygg!

På andra långsidan ställde jag upp 3 sockerbitar på en S-båge. Oj vad jag fick traggla innan Ärtan släppte. Särskilt i vänstersidan biter hon sig gärna fast. Sedan är jag nog lite av en perfektionist också...Ärtan ska kunna gå i samma galopp utan att öka sista språnget innan hinder eller dra iväg efteråt.

Idag ska vi rida ut i det fina vädret hade jag tänkt:)



Kommentarer
Postat av: Wenche Liwing, livet i Belgien

sv. haha aa! Jag var själv lika hysterisk kring det tvådelade bettet förut och undvek det helst, men nu rids alla hästar på det i alla fall i vanliga arbetet, tävling kan ju ngn behöva ett skarpare ibland... Den enda som går på tredelat alltid är Buggen, som också är inriden på tredelat. Men både jag och hästarna trivs bäst på tvådelat, och jag kommer aldrig rida in på tredelat igen!

2011-03-08 @ 21:17:02
URL: http://kylskapetstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0