Tävling- Trolleholm

Hemma efter en ganska lång tävlingsdag....

Uppdaterar och analyserar mer imorgon bland annat med film från 120 klassen, men red iaf 120 och 130.

120 A0:A0 - 0+4 fel

Rev sista i omhoppningen. Så typiskt. Ärtan var knappt i. Var en linje med räcke fram till oxer.
Kom i lite framåtläge på räcket och var lite sen med att räta på mig och ta tillbaka.
Hade en relativt bra känsla ändå!

130 A0:A0 - utgått

Har nog aldrig varit med om en mer kaotisk start innan klassen. Började bra med framridningen där jag fick en bra känsla. Ärtan var mjuk och kändes smidig i kroppen.
Gick in på framhoppningen och hoppade klart på räcket, alla superfina luftiga språng.
Går vidare till oxern. Hoppar en gång och ska bara hoppa en sista gång lite högre....rider an...ligger bra, kanske aningens trångt...men ändå helt ok med bra tryck....

Ärtan slår på en tvärnit! Jag flyger som en vante. landar mitt i oxern,haha!

Ärtan springer iväg och fastnar med tygeln i benskyddet....får totalpanik eftersom hon sitter fast. Börjar slita och dra som en tok...stackars hennes mun!! Till slut stannar hon efter vad som kändes som en evighet (var nog bara några sekunder). Vi kan knäppa loss tygeln och jag hoppar upp igen.

Behöver jag säga att hon var lite stressad. Galopperar lite och det känns ändå bra. Hoppar ett språng som också känns bra. Bestämmer mig därför att gå in och rida klassen.

Hoppar ettan som känns bra, rider mot tvåan och hon slår på ett stopp när jag ska ta i munnen på henne. Hoppar därför bara tvåan och trean och utgår sedan.

Trist, men är bara glad över att det inte slutade värre än det gjorde.

Bara att ta nya tag:)



Kommentarer
Postat av: Siri

Usch, det finns inget värre än att ramla av på framhoppningen. Det blir alltid så sjukt groteskt. :P

2011-03-27 @ 21:00:13
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: malin

usch, låter inte alls kul :S att ramla av på framhoppningen är ju den stora skräcken. Snacka om att förstöra koncentration och fokus för både häst och ryttare. Skönt att du inte slog dig i alla fall. det är bara att bryta ihop och komma igen till nästa tävling :)

2011-03-27 @ 22:31:28
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: siri

hehe ja, jag har också bara gjort det en gång och hoppas jag slipper att göra det igen. det var exakt samma händelseförlopp som för dig fast hindret var 20 cm lägre. ;)

2011-03-28 @ 12:47:26
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tur att det ändå gick bra! Kunde ju gått riktigt dåligt för Ärtan:S

2011-03-29 @ 09:26:06
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Arielena

Great .Now i can say thank you!

2011-10-12 @ 08:11:31
URL: http://arielena.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0