Uppladdning

...laddar batterierna med att sola lite på balkongen.

Det blir fruktansvärt varmt där bara solen tittar fram. Temperatur just nu ligger nog på runt 40 grader:p

Kommer bli olidligt varmt där under sommaren. Vi måste införskaffa ett parasoll!

Snart blir det att åka upp till stallet. Om det inte blåser där uppe tänkte jag låta Ärto vara nakenfis någon timme.

Idag hade jag tänkt hoppa lite småhinder och rida olika bomserier.

Ska försöka komma på någon form av "evighetsbana" för att träna mjölkyrenivån lite.

Kan vara läge för det i och med att utetävlingarna börjar snart....NU ÄR DET VÅR:)


På söndag åker vi till Trolleholm och hoppar en 120 och 130 klass.

Snälla Caroline i stallet ville gärna följa med som sällskap, tackar och bockar!

Hoppas att det fina vädret håller i sig. Dock blir inte uppladdningen den allra bästa. Vi åker upp till Linkan imorgon vid lunchtid och kommer hem fredag kväll.

Imorgon kommer även hovslagaren för att sko Ärtan. Äntligen blir hon av med vinterutrustningen. Hoppas jag får en bra känsla av hovslagaren, att hon är duktig och noggrann. "utan hovar ingen häst"
Det verkar vara ganska hutlösa priser på hovslagartjänster nere i skåne jämfört med Östergötland....men har väl med tillgång och efterfrågan att göra.


Gammal bild på mig och Ärtis. Längtar tills våran utebana är klar!

Så idag är planen att köra ett rejält pass med lite småhoppning. Imorgon får jag försöka hinna rida innan hovis kommer, typ vid 7. Vila torsdag och ev om jag hinner rida en tur på fredag. Jogga henne alternativt rida ut på lördag och sedan tävling på söndag.


Idag ska jag även hålla träning för min elev. Blir lite samma tänk där som med Ärtans pass. Mjölksyreträning med låga hinder, fokus på noggrannhet och mycke bommar för att träna "ögat".

Efter ridningen ska vi även sätta upp en planering med mål-delmål-träningar och tävlingar!

Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

tack tack!!

2011-03-22 @ 12:56:17
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Lina - Nybliven mamma!

Ja, vi är inte bortskämda med billiga skoningar här nere... :-S

2011-03-22 @ 13:48:24
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0