Utvärdering- Trolleholms RF

Trolleholms RF

Skyltat:
Tycker det var lite dåligt skyltat till själva tävlingsplatsen men sen väl på tävlingen var det bra skyltat var man skulle parkera osv

Parkering:
Parkeringen låg väldigt centralt till tävlingen. Lätt att köra in och gott om utrymme.
Vet att det var en del som kom sent som fick parkera på ett annat ställe där det var lerigare. Många som körde fast och slirade i leran.
Sekritariat:
Centralt beläget i ridhuset. Inga konstigheter. Kanske lite dåligt med startlistor för de som ville ha.
Cafeteria:
Väldigt bra utbud både med mat och fika. Hembakade kakor och nygräddade våfflor:)
Mycket rimliga priser, det uppskattas! Dessutom var det stort och rymligt med utsikt över tävlingsbanan!
Veterinärbesikting:
Låg mellan parkering och tävlingsplatsen.
Var en uppgrusad gång som gjorde att man inte behövde klafsa i leran. Veterinären kollade på mungipor och kände på ben. Billig avgift på 70:-
Framridning:
Jag måste säga att Trolleholm har nog en av de bästa framridningsmöjligheterna jag varit med om (iaf so far nere i Skåne!) Det fanns dels 2 riktigt stora utebanor med fast och bra underlag och sedan en mindre ridvolt nära framhoppningsridhuset. Där fanns även ett mindre kryss som man kunde värma upp på.
Framhoppning:
Framhoppningen var mindre bra. Det var ett ganska litet ridhus som tyvärr hade dåligt underlag. Jag upplevde det som att underlaget var ganska gammalt. Det fungerade men var inte optimalt. Bra funktionärer som ropade vem som stod på tur och vem som skulle hålla sig beredd att gå ner till tävlingsridhuset.
Tävlingsbanan:
Väldigt kul att få rida i ett så stor och brett ridhus. Det blev lite utomhuskänsla över det hela. Dock tyckte jag att underlaget här var under all kritik. Föreställ er 5-10 cm "mjukt, löst" underlag ovanpå...undertill var det stenhårt. Det verkligen kändes i fötterna när man gick banan hur hårt det var. På vissa ställen var det ganska djupt men inget som störde jättemycket. Dock var det lite tråkigt att banbyggaren inte "utnyttjade" det stora ridhuset bättre. Förutom de två klasserna jag skulle rida såg vi två andra banor innan och de var alla ganska enkelt och "tråkigt" byggda. Hindren stod på nästan samma ställe med mindre ombyggnationer.
Övrigt:
Stor eloge till en mycket trevlig överdomare som kom fram direkt efter att jag ramlat av på framhoppningen och frågade om jag ville bli nedflyttad några stycken så att hästen och jag hann samla oss lite. Sen när jag kände mig redo fick jag gå in mellan några andra starter.

Lite minus att det tog väldigt lång tid. Det hade inte skadat om de varit lite mer effektiv mellan klasserna med att bygga om eller om domaren varit lite snabbare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0