Dan för dan...

Vaknar upp till underbart sommarväder med blänkande hav utanför.

Uppe i ottan för att hinna med tvätt, bilbesiktning,packning,ridning av 2 hästar och dressyrträning för en elev!

Hektiskt dag men jag gillart:)

Igår var det precis som idag strålande sol och väldigt varmt. Det kändes inte så lockande att gå in i ridhuset för att trimma (jag vill ha en klar utebana NUUU!) Jag bestämde mig därför att hänga med 2 andra i stallet på en skön avkopplande uteritt. Vi var ute i över en timme och bara myste i solen.

C hade jag som plan att rida i ridhuset. Hon har haft oerhört mycket energi de senaste dagarna och skulle verkligen behöva rastas av. Blev ridhuset ca 30 minuter där jag jobbade genom henne mycket i galoppen. Flyttade bakdelen och lossade henne i innerbogen. Hon har verkligen börjat förstå det där med att sänka nacken och slappna av. Skoj!
Efter lite ridning i ridhuset gav vi oss ut och galoppjobbade på fältet...
Underbart härligt! C börjar vänja sig vid att både få gå i hagen och ridas ut (med andra ord "vara häst"!)

Idag ska Ärtan få ridas ut igen. 3 dagar på rad för hennes del. Men eftersom det blir en hel del vila dagarna framöver gör det inte så mycket att hon får ta det lite lugnt.

C ska få småskutta i ridhuset. Tänkte lägga ut lite bommar och småhinder för att träna lydnad!



Kommentarer
Postat av: Yasmine

Haha, det ska vara någon som inte är så intresserad av ritten som filmar, som inte försöker kika utanför kameran :P

2011-05-31 @ 14:33:29
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0