Måndag

I lördags blev det ingen hoppning. Levara hade tappat en sko:( Jag misstänker till och med att hon tappade den precis när jag kom till stallet... de kom rusandes i full fart och på sina håll är det ganska sugande lera.
Så det blev bara lite pyssel och morötter, sen fick hon gå ut till de andra hästarna igen.



Så härligt att se att Levara trivs i sitt nya stall. Deras hage är kuperad och på nästan 6 hektar så det finns massor av plats att galoppera och busa på:)
Ärtan har skrittat i helgen och idag planerar jag att rida ut. Helst av allt skulle jag vilja trimma i ridhuset men känner att det är dags att klämma in en uteritt. Ärtan är inte den allra roligaste hästen att rida ut på. Spänd, het och studsig. Allt är farligt! Piloten får vara på helspänn hela tiden eftersom man sitter på en tickande bomb. Men men, det måste göras ibland och ny har turisterna försvunnit = färre bilar! Ska försöka passa på att galoppera en del. Ikväll blir det även träning för en elev. Tror hon ska få rida en del lydnadsövningar.
Imorgon får Levara nya skor så då blir det troligtvis hoppning för både Ärtan och Levara.
Vi ska bygga upp någon rolig styrkeövning med massa hinder och hjälpbommar för att träna styrka och kondition.



Preliminär veckoplanering:
Mån-Uteritt med galoppfokus Ärtan
Tis- Gymnastikhoppning i ridhuset Ärtan och Levara
Ons-Dressyr i ridhuset
Tor-Skritta ut på asfalt 45 min Ärtan, trimmning i ridhuset med några språng Levara
Fre-Lösgörande i ridhuset Ärtan
Lör- Tävling Ärtan och Levara, båda går 120-125
Sön- Lite joggning och skritt utomhus Ärtan
(ska försöka hinna med att rida Levara 2 ggr den här veckan eftersom det är tävling på lördag, hon går givetvis hela veckan men den motionen sköter hennes fodervärd)

Kommentarer
Postat av: Camilla Gustavsson

De hade ju samma underlag i det stora som i det lilla så jag förstår inte varför de har bytt?!



Osbys underlag är helt underbart att rida på! Ska också dit så det ska bli kul!

2011-11-07 @ 10:35:58
URL: http://camillagustavsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0