Godmorgon

Idag börjar min jobbvecka. Tre eftermiddagspass blir det. Lite segt att komma hem så sent (jobbar till 23) men bra pengar å andra sidan. Det är dock lite dumt i och med att jag inte har möjlighet att ha träningar de dagar jag jobbar kväll, kräver lite planering.

Igår fick Ärtan och en annan häst i stallet massage.
Det var en jätteduktig tjej som heter Julia som kom ut till stallet och masserade gratis då hon är under utbildning.

Hon bekräftade det som både jag själv känner men som även vet/ET sagt om Ärtans muskulatur.
Att den har ganska mycket spänningar och det mesta av spänningarna går diagonalt. Dvs är hon spänd framme i nacken på vänster sidan blir det en spänning i bakbensmuskulaturen på höger sidan osv.

Julia var verkligen noggrann och masserade Ärtan i 1,5 timme.
Ni kan gissa att jag hade en trött pålle sen. Hon stod och halvsov och bara njöt hela tiden.
Underbart att se:)

Julia kommer tillbaka och masserar Ärtan nästa vecka igen. Vi tänkte passa på nu när hon ändå inte går så mycket.
Efter det ska vi försöka underhålla med massage minst en gång i månaden.

Men OJ vad min pälsboll behöver klippas nu. Hur ska jag kunna hålla mig tills om någon vecka när vi börjar rida ordentligt. Finns inget finare än en nyklippt häst:)

Nu kommer vi även köra igång anläggningen för fullt.
I veckan påbörjas bygget av 5 nya murade boxar samt spolspilta och uppbindningsplatser.
Utebanan kommer färdigställas nästa vecka och en ny hinderpark är på g.

Tanken är att vi dels ska hålla träningar, intressanta clinics, föredrag, löshoppningskurser, pay and jumps och i vår lite tävlingar....men anläggningen kommer även vara öppen för de som är på genomresa och kanske behöver dygnsuppstallning för sina hästar innan de reser vidare ner i europa.

Följ gärna våran facebooksida SVABESHOLMS KUNGSGÅRD. Där kommer massa spännande saker hända!

Är du intresserad av att komma och prova vårt härliga revolutionerande underlag är ridhuset öppet alla dagar i veckan och till en kostnad av enbart 50:-/gång. I ridhuset finns tillgång till bra hindermaterial och mycket bra belysning.

"Underlaget i ridhuset är av toppkvalité och sköts noggrant efter alla konstens regler. Genom ett bevattningssystem underifrån håller underlaget alltid lagom fuktighet då vattenmängden styrs automatiskt. Vattnet gör sanden stötdämpande och skonsam för hästarnas leder samtidigt som den binder sanden och ger ett bra grepp. Inga mer dammiga ridhus under sommaren! Samma underlag kommer även läggas på vår stora utebana."

Kommentarer
Postat av: Camilla Persson

Oj va häftig anläggningen lät!!! :O Vilken lyx!



Vart håller Anna till?

2011-09-27 @ 20:00:54
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0