Häst ut på foder

Ägaren till Levara som jag ridit har bestämt att hon ska ut på foder.

Önskar att jag hade haft råd med en stallhyra till, men i dagsläget är det otänkbart.

Hon är precis igångsatt efter skada och en riktigt härlig individ.

Hoppar allt man styr på, en riktigt speedhäst som har mycket kvar att ge och ett gostroll i stallet:)

Ingen lätt häst utan kräver lugn ryttare med mjuka händer som rider med känsla.

Gått 135 klasser, kap för 140 med lite mer träning.

Tanken är att hon ska komma ut till någon som har kunskap och ambitionen att tävla henne minst i 130 klasser för att ägaren sen ska kunna ta henne i avel igen.

Intresserad eller vet du någon som är?

[email protected]



Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Jag vet inte alls vad som händer i mitt liv med hästeriet men som det ser ut nu så är det späckat schema, med häst, jobb och plugg. Och eftersom Hella faktiskt börjar gå åt rätt håll så ska jag ha kvar henne ett tag till. Men jag är ju bra sugen på storhäst!:P Men det går ju tyvärr inte att få allt i livet!:(

2011-09-08 @ 15:04:00
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Elin

Tänkte bara fråga om du vet om ägarna kräver nåt speciellt av fodervärden?

2011-09-08 @ 21:19:25
Postat av: Bella

Elin: Det tror jag inte. God skötsel, seriös träning och mycket kärlek:) Det är en helt underbar häst som förtjänar att bli behandlad som en prinsessa!

2011-09-08 @ 21:32:18
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack för ditt svar! Har du haft henne på foder hittills? Eller har ägaren betalat dig för du ridit? Tänkte eftersom om hon inte kan stanna hos dig.. Ni verkar passa ihop som handen i handsken :-) fast du har ju en till superfin häst!!

2011-09-09 @ 00:23:59
Postat av: Bella

Elin: Jag har ridit henne några dagar i veckan och tävlat henne mot betalning. Om hon inte blivit skadad hade tanken varit att vi skulle hållit igång med tävlingar hela sommaren och försökt oss på någon 140. Ja det är jättetrist. Om hon varit några år yngre hade jag inte tvekat att köpa henne direkt, hon är helt underbar...fast kan ju inte byta bort min andra prinsessa heller!!

2011-09-09 @ 08:37:51
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Elin

Ok, vad tråkigt att hon blev skadad, men nu ska det inte vara nåt med det i framtiden? Hur gammal är hon? Skulle ägarna kunna tänka sig att hjälpa till med någon utgift under fodervärdstiden tror du? Verkar vara en väldigt rolig häst det där ju :) kan tänka mig att ni har haft skoj ihop!!

2011-09-09 @ 09:50:25
Postat av: malin

åh, henne hade man ju inte tackat nej till om man haft plats och tid för en till:P

2011-09-09 @ 21:37:56
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: josefina

jag vet en tjej som letar foderhäst . Där även jag kommer hjälpa henna vissa dagar i veckan med lektioner. Du kan väl prata med ägaren om det låter intressant ? Isf be henne mejla mig .

2011-09-14 @ 11:41:39
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0