Måndag åh kära måndag...

...regniga måndag. Nu är hösten här. Helgen bjöd iaf på fint och soligt väder. Jag fick dessvärre inte njuta så mycket av vädret då jag jobbade natt.

I fredags var jag och kollade på kvalitén. Många fina hopphästar men även en hel del hästar som inte såg ut att vara färdiga för uppgiften. Jag förstår inte varför man som ägare väljer att visa hästen då? Låt den mogna och utvecklas, satsa på 5 och 6 års championat istället.

4 åringarna från stallet skötte sig toppen. Väl godkänt.
2 valacker, dag och natt. En smäcker efter Cardento av riktig sporthästmodell och en Carlandavkomma modell större (men ändock stora luftiga gångarter)

Cardenton fick hoppdiplom med 9-7 i hoppningen, 8-8-8 på exteriören


(elegant som en tavla, hoppar som en gud)

Carlandavkomman var 1 p från klass 1 och direktkval till semin 7-8 i hoppningen 7-7-7 på exteriören. Han fick även mycket goda gångartspoäng. Enligt mig var det lite snålt dömt av gångartsdomaren. Han skulle haft 8 på galoppen med, men domaren ville ha honom mer under sig och på bakbenen. Hästen är 4 år gammal och väldigt stor. Det känns inte helt rätt att "tvinga" honom i en form han inte är mogen för! Blev iaf 8-7-7 på gångarterna:)


Imorgon veterinärbesök för Ärtan. Kl 9 har vi en tid bokat. Håll tummarna för att det är en god prognos nu:)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller tummarna för att det går bra imorgon med Ärtan!

2011-09-06 @ 10:01:41
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0