Tips

Visste ni att jag nästan uteslutande använder mig av ljummet vatten och svamp för att rengöra mitt läder!
Det är skonsamt för lädret, sömmarna och blir inte lika kletigt som med en massa tvål och lädert blir rent. Under min praktik i hovstallet lärde jag mig detta. Där putsas allt läder varje dag och de använder enbart ljummet vatten med en klick såpa i:)
Om jag dock för för mig att använda tvål blir det Butets sadeltvål. Lädret fettas in med Butets läderbalsam. Det som är överlägset bäst på marknaden!

Kommentarer
Postat av: SAra

Sv. Ja precis! Nu kom inte det med på film men Magnus tjatade hela tiden om mitt överliv, som du säger måste jag komma upp och lite tillbaka med det! Har aldrig haft problem med det förut så jag antar att han kanske "drar fram" mig lite! Taaack ja jag tror det med :D

2012-04-04 @ 23:29:33
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv. Ja jag tror faktiskt att min hjärna tänker lite så, omedvetet. Sen så är hans galopp helt CP att sitta i, och eftersom att han är så känslig för sätet också så försöker jag sitta lite lättare i sadeln, och då blir det att jag tippar framåt. Fick kolla upp i taket några gånger, blev skitbra. Så ska börja kika efter molnen nu när jag rider hemma. Haha. Nej hellegud, det som är kul med denna sport!

2012-04-05 @ 06:25:55
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sara - föredetta beridare hos Jessica Kürten

Exakt samma som jag har till mina sadlar och träns ;)

2012-04-08 @ 21:13:07
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0