Fina underbara Levara!

Hon hoppade helt strålande idag. För varje ridpass hittar vi varandra mer och mer. Allt känns bara lätt och okomplicerat.
Idag valde vi att inte hoppa så många språng utan istället får lite höjd på dem. Hoppade fram på ett räcke med travbom framför och bom efter. Avslutade på 130 höjd. Här låg hon verkligen kvar fint med hjälp av bommarna.
Jobbade sedan vidare med en trekombination. Räcke-räcke-oxer.
Räcke 6,5m kort ett språng till räcke- 10m två språng ut på oxern.
Hon fick rulla igenom den lågt en gång och sedan höjde vi stegvis. Allt eftersom vi höjde breddade vi oxern ut och längde även avståndet mellan räcke-oxer för att hon skulle få strecha lite. Avslutade på 130-140 höjd och på sista oxern hoppade hon mig verkligen ur sadeln:)
Just nu känner jag inga begränsningar i denna hästen för det känns fortfarandesom att hon inte "hoppar" och tar i. Hon bara leker över och tar varje hinder som ett extra galopp språng:)
Ägaren fick en jättefin bild som jag lägger upp här så fort jag fått den. Nu är hon även anmäld till årets första tävling. Hon får gå en 130 klass i Flyinge den 8 mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0