Men hallå?

Jag kan "störa" mig väldigt mycket när jag läser hästannonser. I know, i-landsproblem! Då framförallt på utrustningsannonser. Kanske för att jag själv är relativt påläst:p
Det finns väldigt ofta VÄLDIGT mycket fel i annonsen. Allt ifrån att märket är felstavat, Esckadron, Pickur, Buccas osv...till att beskrivningen av produkten är uppåt väggarna fel.
För NEJ, det finns inte Horseware Rhino täcken i 300g tjocklek- det är light 0g, medium 200g och heavy 370g
Eskadronskydd finns inte i strl cob- sist jag kollade fanns det bara ponny och full!
Strl 72 på ridbyxor innebär inte strl 34 utan 36!- 36+36=72, 34+34= 68..
...och så vidare. Listan kan göras lång. Varför tar inte människor som annonserar reda på fakta om produkten innan de lägger ut dem för annons??Underlättar faktiskt en hel del för ev köpare.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det där med ridbyxstorlekar visste jag faktiskt inte om! Alltid lär man sig nåt nytt!:)

2012-02-07 @ 22:10:43
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Evelina - Missa inte HÄSTBLOGG-GALAN 2011 med massor av fina priser!!

Stör mig också på sådant, enormt mycket!! Fleece är tydligen ett väldigt svårt ord att stava till.

Men Eskadron-skydden finns faktiskt i cob =)

2012-02-09 @ 11:46:13
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0