Ridning måndag

Kom ut till stallet ganska sent efter att jobbat x antal timmar på kontoret innan. Skönt att ha jobb och stall så nära varandra:)

Började med C. Han fick longeras lite med inspänningar idag. Skötte sig fint och börjar lyssna på på rösten. Han måste dock våga ta för sig lite mera och länga ut steget. Men det kommer nog efter hand. Tror det är både för och nackdelar med att ha långa bakben;)

Efter det var det dags för M att ridas. Hon kan verkligen bli den ultimata hobbyhästen. Gör allt man ber henne om trots att hon inte kan allt ännu. Hon är snäll, stabil och lätt för hjälperna. Eftersom hon är så lite och sporadiskt riden de senaste åren är det lite som att börja om från början med grunderna. Först vill jag alltid att hästen ska svara på framåtdrivande hjälper. Motorn måste komma igång innan man som ryttare kan börja begära någon samling eller rida en övning. M tyckte verkligen det var skoj att rida idag. Andra gången hästen galopperar under ryttare och nu förstod hon verkligen hur skoj det kan vara att galoppera:) Öronen framåt, full fart och till och med lite bockning. Jag kommer fortsätta vidareutbilda henne lite i veckorn för att ägaren ska få ännu mera glädje av sin fina häst.

Sist ut idag var en pigg Ärtopärto. Hennes sår börjar äntligen läka ihop! Men än är det långt kvar innan det djupa såret är helt läkt, tyvärr. Idag blev det iallafall skritt och lite lätt joggning i ridhuset. Hon frustade, taktade och tyckte det var så skoj att få röra på sig lite. Vet inte om klippningen har ett finger med i spelet;) Måste verkligen klippa klart henne imorn. Är lite tussar under magen kvar samt benen. Tycker det gör så mycket bara att klippa benen på hästen. Blir mycket snyggare och ser proffsigare ut. Dessutom är det lättare att hålla rent!


C efter Cardento-Levantos I-Ramiro Z (Levaras fina son)

Kommentarer
Postat av: Sirpan

WHOOP. Tack för kommentaren. Jag håller med, nu ska jag bara öva sen ska jag bli bäst. Jag måste verkligen börja tänka mer när jag rider och bli mer noga i besluten jag fattar. Kommer bli riktigt kul alltså, han har såååå stort hjärta den hästen. En riktig fröjd att samarbeta med.



JAG VET! Min lilla apelsin har möglat, men att hans huvud fortfarande är oranget torkar mina små tårar.

2012-02-27 @ 22:39:42
URL: http://lamints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0