Tur att det finns fler hästar...

Tur att det finns fler hästar att rida nu när Ärtan står pga såret.

Stackarn hade verkligen ont igår. Hoppas hon ömmar mindre idag. Hon har fått stå i sjukhage för att inte springa för mycket. Gick två promenader med henne för att få igång cirkulationen i benet istället. Min förhoppning är att hon ska kunna gå i vanlig hage till helgen, och att jag kan skritta henne. För visst måste det ändå vara bra att röra på benet? Såret sitter inte till så att det stramar någonstans när hon går ju.

Ja det där till fler hästar. Igår kände jag lite på min ena elevs häst innan hon hoppade upp för en hoppträning. Tycker det är ett bra sätt om hästen är lite svårare och ryttaren oerfaren. Oftast räcker det med 5-10 minuter för att hästen ska bli lite mera loss och eleven sedan får det "lättare". Missförstå mig inte, men lättare i den meningen att en orutinerad ryttare kan fokusera mer på sits och inverkan än att hästen drar iväg och är stel i sidorna.

Hoppträningen gick bra. Vi jobbar mycket med den mentala biten. Det går sakta framåt och det är roligt att se hur tankens kraft kan ändra det mesta!

Efter det kl 20 på kvällen, pust...red jag fina Levara. Vi jobbade på backen och med lite småhinder. Levara hatar småhinder och studsar, hon vill hoppa högt;) Det märks så tydligt på henne och hon hittar på mer bus än vanligt för att hon blir uttråkad. Idag är tanken att det ska bli några större språng,skoj.

Ytterligare ett positivt besked. Levaras son är nu helt återställd och ska sättas igång. Ska bli roligt att jobba med honom. Blir lite som att börja om från början, men det får ta den tid det tar. Jag kommer även att rida ocg vidareutbilda en annans elevs häst när ägaren är utomlands 2 veckor. Ett sto efter maluobe!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0