Vårkänslor

Idag var vädret helt underbart. det var säkert en 13 grader ute och sol. Underbart!

Både Ärtan och C fick gå på utebanan. Den är klar rent underlagsmässigt och snart har vi även staket runt. Jag är inget större fan av staket...känner mig instängd av det och ridbanorna känns alltid mindre på något konstigt sätt. Nej, jag tycker att man ska kunna kontrollera sin häst utan staket;)
Nu blir det ju dock staket på vår utebana. Halva var uppsatt när jag red i eftermiddags. Resterande kommer upp imorgon.

C var lite yster. Tur att jag longerade en stund innan. Han är oerhört känslig och lyhörd. Det krävs verkligen att ryttaren sitter helt i balans och i rätt position i sadeln för att han inte ska misstycka. Det krävs minimala hjälper för att han ska reagera. Ibland lite väl små så vi "tränar och övar" inne i stallet på att få honom lite mera tålig. Jag agerar lite retsticka och petar honom i sidan ibland:p

Ärtan var riktigt fin idag. Travade lite mera och red lösgörande övningar. Det är så tydligt på henne hur väl vi känner varandra och hur "inridna" vi är på varandra. Ärtan lyssnar så bra på min röst. Det räcker med ett litet ljud från min sida för att hon ska sakta av eller växla gångart. Trots att Ärtan kan vara pain in the ass vissa ridpass är det ändå så underbart härligt att rida min lilla Ärta!!

Kommentarer
Postat av: sara

sv. Ja roliigt! Och kul för dig med!



Förstår att du har fullt upp med tre hästar! :p

2012-03-01 @ 14:50:52
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Häst & Träningsblogg

Sv: Dom är verkligen populära! Min häst älskar också banan, lakrits har jag dock inte prova ännu :)

2012-03-01 @ 22:03:40
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0