Intensiva dagar

Allt flyter verkligen på nu och jag känner att 2012 kommer bli ett riktigt bra år:)

Igår blev det spikat och klart med ett nytt spännande jobb. Kommer bli en utmaning men väldigt lärorikt!

Vid sidan av jobbet kommer jag syssla med ett litet "sidoprojekt" som såsmåningom kommer presenteras här i bloggen. Det projektet har med hästeriet att göra...

Ärtan jobbas på med styrkeövningar.
Levara ska även hon jobbas upp i kondition och styrka efter lite vintervila. Med tanke på att hon var senskadad hela förra sommaren valde vi att låta henne få några veckors ren vila i vinter för att återhämta senor och ligament. Levaras avkomma ska även han snart sättas igång!

Ärtan har lite varannadagshumör just nu. Ena dagen kan hon gå som en klocka i ridhuset. Vara lösgjord, mjuk och jobba på med rygg och bakben. Nästa dag är hon mer motsträvig, grejar med tungan och hittar på en massa hyss! Fast tror det kan finnas ett samband med ev träningsvärk i musklerna, brunst och att hon står ganska mycket på box just nu.

Vanligtvis går alla hästar i stallet ute ganska många timmar. De kommer ut vid 7.30 och in vid 15. Men med tanke på hur vädret har varit de senaste veckorna har det vissa dagar blivit betydligt mindre utevistelse. Våra hagar ligger väldigt öppet och oskyddat mot regn och blåst! Så jag vill definitivt inte ha hästarna ute vid dåligt väder. Det är en helt annan sak och hästarna har kuperade hagar där de kan söka lä.

På lördag kör jag markarbetsträning x2. En gammal elev och en ny. Alltid spännande och utmanande med nya elever:) Efter det blir det "vanligt" jobb mellan 15-23.

Måste bara lägga in en sötbild på duke. Han kan verkligen sova i alla möjliga konstiga ställningar. Men det är nog lite typiskt whippar överlag;)


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Haha jag vet! Hopplös är jag med det ibland. Men när inte skänkeln räcker till och spö saknas så... :o

2012-01-05 @ 18:07:41
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0