Is

Dags att dra i broddarna nu. Isen och kylan verkar hålla i sig. Vill definitivt inte riskera spänningar hos Ärtan eller att hon halkar och sträcker sig. Tycker det är oansvarigt av de som släpper ut hästar utan brodd i hagen. Stackars hästar som tvingas halka runt och inte kunna gå normalt. Värst brukar inte hagen vara utan sträckan mellan stallet och hagen!

Igår var tanken att hinna med och rida efter jobbet men dessvärre drog mötet ut på tiden. Ärtan fick därför vila. Longerade och pysslade lite med henne. Har skjutit upp klippningen, men nu finns ingen återvändo. Det står högst upp på min "to do-list". Det är underbart härligt när hästen är nyklippt och fin:)

Jag känner ett stort sug i shoppingtarmen nu inför en ny tävlingssäsong.
Jag vill ha allt i från en till kavaj (grå eller brun), till nya tävlingsbyxor, nya stövlar, nya tävlingsschabrak och huvor. Suck! Varför kan inte någon bara ge mig:)

Levara är lovad ett nytt tävlingsträns av sin ägare, tjoho. Kan bara inte bestämma vad hon skulle passa i för träns. Vill ha ett klassiskt stilrent med achennosgrimma. Kanske ett med klincher på pannbandet, HG eller Equipe?


Detta HG tränset är så himla fint. Har suktat efter det i många år!

Är inget jättestort fan av Dyon och deras produkter. Tycker läderkvalitén är sådär med tanke på priset. Jag har dessutom allergi mot mönsterstickningar, huu så hemskt fult. Detta träns från Dyon såg dock riktigt trevligt ut:)



Eller detta supersnygga rundsydda träns från Stephens!




Kommentarer
Postat av: Camilla- Vintertäcke mm till salu

Sv. Samma tanke har slagit mig så jag har gjort det de senaste gångerna. Gjort i ordning båda så det bara är att slänga på sadel och träns mellan ridturerna.

2012-01-25 @ 14:20:23
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Ja det är så mysigt för dem att kunna stå och plocka i halmen :)

2012-01-25 @ 14:35:57
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Lotta

SV: Åh vad bra att du är nöjd. Jag var väääldigt nära att köpa hem en i går. Har du metallskålen eller den i glas?

2012-01-26 @ 08:58:20
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Evelina - Missa inte HÄSTBLOGG-GALAN 2011 med massor av fina priser!!

Håller med om dyon faktiskt, tycker inte alls priset motsvarar läderkvalitén.



Mina hagar brukar hålla sig i stort sett isfria faktiskt! Jag har aldrig behövt brodda i hagen mer än någon enstaka dag när det smälter, fryser, smälter, fryser. Nu har jag bara oskodda hästar så det blir ingen broddning alls =)

2012-01-26 @ 10:24:02
URL: http://equilina.se
Postat av: malin

gaaah vad snyggt det rundsydda var!!!! vet du vart man kan köpa?

2012-01-31 @ 16:33:11
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0