Wow

Ni vet de stunder där allt bara flyter i ridningen, när allt känns perfekt. Det som alla inom ridsporten strävar efter.
Igår hade jag och Ärtan ett sådant pass. Jag bara satt och log.
(vad var det jag sa, varannandagspållen!)
Jag hade ingenting i handen, Ärtan var mjuk och elastisk och till skillnad från dagen innan var hon lyhörd.
Ridpasset igår gjorde helt klart min dag:)
Detta året blir Ärtan hela 17 år. Men det märks inte. Hon är mjukare och finare i muskulaturen än vad hon har varit tidigare och känns väldigt pigg och fräsch. Jag kommer planera tävlingsterminen efter vilka klasser jag tror är rimligt att rida så får vi checka av efter hand och kanske göra lite ändringar.
Målsättningen är därför lite halvt difus med Ärtan.
* Jag vill göra bra rundor i 130-135 klasser iår.
Så bra rundor som jag vet att vi kan göra!
* Jag vill utveckla vårt samspel ytterligare. Mindre signaler och mer precision.
Målsättningen med Levara:
* Sätta 0:or och plocka placerinar i 130 klasser
*Rida mer nationella tävlingar
*Starta 140 med bra resultat

Kommentarer
Postat av: Erica

Härligt när man får den känslan! (förstår precis vad du menar) =D

2012-01-06 @ 10:53:49
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0